Gegeven auto zomaar terug eisen?

Jess86
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Gegeven auto zomaar terug eisen?

#1 , 27 jun 2016 21:31

Ik heb het volgende probleem,
In 2012 kreeg ik een wagen van een familielid, waarvoor zij destijds een lening aangingen, deze is bijna afbetaald. Vanaf dag 1 werd de wagen op mij ingeschreven, ik betaal verzekering, wegentaks, onderhoud, herstellingen etc., ... Ik ben ook vanaf de 1ste minuut in het bezit van de wagen geweest, deze werd door de garage aan mij overhandigd (kan bewezen worden met een foto). Ook werd het garantie bewijs op mijn naam ingevuld en beschik ik over alle originele documenten (garantiebewijs, factuur) enkel de factuur en betaling staat niet op mijn naam. Ook werden beide sleutels (dagelijkse sleutel en reservesleutel) aan mij overhandigd en bezit ik deze nog steeds. Nu word na een ruzie mijn auto ineens opgeëist door de familieleden. Er is noch sprake van bruikleen of afkoop op termijn door mij voor de wagen (geen bestaande documenten). Heeft hier iemand ervaringen mee? Enige raad misschien?

Bedankt,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 27 jun 2016 21:38

Is er een document waaruit blijkt dat u de wagen als geschenk hebt gekregen?
Zoniet gelden factuur + betalingsbewijs als bewijs van eigendom.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jess86
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jun 2016 21:52

Ja, die is er eigenlijk wel. Geen officieel document maar wel een bericht waarop vermeld staat dat ik de auto kreeg (cadeau) en dat het men erfdeel was.

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 30 jun 2016 10:18

Geen officieel document maar wel een bericht waarop vermeld staat dat ik de auto kreeg (cadeau) en dat het men erfdeel was.
Als je daar geschrift van hebt is dit al een eerste bewijs.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Andere”