Geluidsopname & Apparatuur, Geldig/Ongeldig Bewijsmateriaal?

GeorgeKaplan
Topic Starter
Berichten: 3

Geluidsopname & Apparatuur, Geldig/Ongeldig Bewijsmateriaal?

#1 , 05 nov 2014 18:26

Ga de vraag kort formuleren, uitgebreider verslag volgt zo snel mogelijk,

Om op voorhand te vermelden dat:

Bij mij als persoon is er ooit de diagnose (medisch geheim) vastgesteld waardoor ik nu volgens de wet door het leven moet gaan als persoon met een 'geestesziekte.'

Diagnose juist/onjuist is ook te betwijfelen, aangezien ik altijd mijn mening geef als er om gevraagd wordt, zoals onderstaande voorbeelden, dewelke ik vertel en/of doe:
- Dat ik zelf mijn geld thuis beheer (tegen dokters dan, omwille van zwijgplicht). Om verschillende redenen.
- De maatschappij verkeerd in elkaar zit. (Hetgeen in mijn ogen moeilijk te ontkennen is). Het leven verkeerd in elkaar zit.
- Voor zover we weten leven we maar eenmalig, leven zoals de meesten, 6/7 werken van 9u-18u, dit tot 65e, om dan op pensioen te gaan om vanaf dan pas van het leven te genieten? ...daar antwoord ik altijd met hetzelfde antwoord op (ook tegen dokters): 'Als ik weet dat mijn leven er zo zal uitzien, neen! Geef mij dan nu maar 9mm en maak ik er zelf wel meteen een einde aan!
- Goed of slecht bestaat voor mij niet, eveneens als het begrip 'normaal.'
- Dat ik nooit geen zelfmoordpoging, zelfverminking, ... ondernomen heb. Alleen zeg ik wel dat ik er niks om zou geven als ik deze avond in slaap zou vallen en nooit meer zal wakker worden.
- Etc..


Thuis bij mijn ouders inwoon, domiciliëring is ook op dit adres ingeschreven.

Mijn vader is sinds dit jaar op pensioen, moeder heeft nooit gewerkt. Thuis lopen we elkaar wel soms in de weg.

Heb altijd al gedacht dat vanaf mijn vader met pensioen gaat dat ik hier zou moeten vertrekken.

Dat hier, thuis dus, enkele maanden geleden een conflict is geweest tussen mij en mijn vader waarvoor ik voor 40 dagen geïnterneerd ben geweest. (Vader slaat mij eerst in het aangezicht, wilt mij tweede maal slaan in het aangezicht maar doordat ik op dat moment in mijn beide handen een donsdeken vasthield had ik maar twee keuzes: (1) Ofwel laat ik mijn vader een tweede maal slaan. (2) Ofwel kopstoot. Ik ben zo stom geweest voor het tweede te kiezen. Politie thuis geweest, ik beken. Krijg dan te horen van de politie dat mijn vader beweert geen enkele vorm van agressie ondernomen heeft, hetgeen waar ik het nog altijd moeilijk mee heb. Vervolgens wetsdokter gekomen, heb deze één iets verteld, nl het in groen gemarkeerde tekst hierboven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
GeorgeKaplan
Topic Starter
Berichten: 3

#2 , 05 nov 2014 18:27

Nu is mijn vraagstelling:

Gedurende mijn opname hebben mijn ouders mijn geld dat ik thuis bewaarde gevonden en 'in beslag genomen,' en pas terug krijg als ik hier weg ben. Ondertussen is er een uithuiszettingsprocedure opgestart waar mijn ouders de gerechtskosten betalen van het geld dat ik in de loop der jaren gespaard heb. Betreft zo'n €15.000. Tegen niemand weten ze van iets als 't ter sprake komt. Maar eenmaal ik alleen met mijn moeder thuis ben heeft zij er precies plezier in om mij hiermee te confronteren. Dus heb ik het laatst op mijn GSM een applicatie opgestart om het gesprek op te nemen en daar bekent ze de feiten tegenover mij wel. Het gesprek vond plaats in de living van de woonst. Maar enkel, sinds mijn ontslag heb ik te horen gekregen dat ik thuis niet meer binnenkom, ik slaap dus buiten onder het afdak (is allemaal misschien wat gecompliceerd maar mijn moeder gaan 1x in de week bij een advocaat/rechter in het zwart poetsen, dit al voor meer dan 20 jaar, ik wil binnen slapen maar als ik het ter sprake ben krijg ik van haar te horen dat als ik maar éne stap binnen moet zetten ze voor ze de politie belt, deze dan vermeld dat ze bang van mij heeft en het niet vertrouw, met als gevolg dat ik weer geïnterneerd wordt. En het zou mij niet verbazen aangezien ik bij mijn vorige gedwongen opname bij mijn hoorzitting bij de vrederechter door de geneesheer van de afdeling te horen heb gekregen dat ik geen gevaar voor mijzelf noch een gevaar voor anderen ben (oordeel van de geneesheer). Wettelijk gezien moet aan één van deze voorwaarden voldaan zijn om een gedwongen opname te kunnen volstrekken. Rechter heeft dit ook te horen gekregen en toch heb ik 40 dagen kunnen zitten.

M.a.w. Heb een bekentenis van haar dat ze mijn geld op mijn kamer heeft weggenomen, zelfs met de woorden erbij dat ze het gedaan heeft zonder mijn toestemming en dat ze mijn toestemming niet nodig heeft, alsook dat ik het niet terugkrijg totdat ik het huis verlaten heb. Na mijn 40 dagen ben ik thuis gekomen en telkens buiten kunnen slapen, heb vanaf die dag ook geen kostgeld betaald (ms niet onbelangrijk erbij te vermelden). Opname van bekentenis is in woonkamer gebeurd, heb haar hier wel niks over verteld.

Dus is mijn vraag, wordt dit in een rechtbank als geldig bewijsmateriaal gezien, of eerder schending van de privacyrechten van mijn moeder?

Sorry vanwege de lange tekst, alvast bedankt voor het lezen alleen er al van.

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 26 aug 2015 20:19

Hebt u ondertussen al enige actie ondernomen?
Aangifte bij politie bvb

Reclame

WP002
Berichten: 1479

#4 , 01 sep 2015 11:16

Geluidsopname is toegestaan als één van de daarop hoorbare partijen toestemming geeft. Ik neem aan dat u uzelf toestemming geeft. De rechter heeft echter de vrijheid om dit te aanvaarden als bewijsmateriaal of niet. Wellicht zal die opname maar één element zijn in een reeks andere bewijsstukken die u evt. aanvoert.

Terug naar “Andere”