Contactverbod tussen mij en mijn nichtje

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

Re: Contactverbod tussen mij en mijn nichtje

#16 , 28 jul 2015 00:11

Als de rek er uit is doe dan bretellen aan.
Al dat gezeur hoort hier niet huis. Het is niet juridisch.
Praat eens met een psychiater.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nijltjetweety
Topic Starter
Berichten: 155

#17 , 29 jul 2015 12:58

Klopt. Het is pas juridisch als er geld of fysiek geweld plaats vind. Misschien een idee om rechters te laten bijstaan door psychologen (dat zijn geen psychiaters voor alle duidelijkheid). Ik zal dat eens voorstellen aan de minister van justitie. Want psychische terreur word totaal genegeerd in ons rechtssysteem.
Terzijde even dit. Je kan net zo goed zeggen dat alle mensen die hier klagen dat ze geld kwijtgespeeld zijn naar een bank moeten stappen in plaats van juridisch advies te vragen over het recupereren van geld.
Dat is net het punt dat ik gisteren maakte, maar ik neem aan dat dit punt gemist werd?
Je post id een referentie voor de kapitalistische consumptie en wegwerpmaatschappij waarin we leven, terwijl er veel meer onrecht in de wereld is dan enkel het materiele waarover 9 op 10 rechtszaken blijken te gaan.
Ja, zelfs een moordzaak, of een bus die van de weg sukkelt. Steeds gat het over financiele schadevergoeding. Geef geld en de rouw is bij degene die achterblijven plots voorbij.
Met de redenering die hier boven word aangehaald kunnen we nog maanden bezig blijven. Maar welles-nietes spelletjes zijn ook geen juridische aangelegenheid, dus laat ons daar niet aan beginnen.

ps, zoek eens het verschil uit tussen een psychiater en een psycholoog.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#18 , 29 jul 2015 13:09

Een psychiater behandelt de psychisch zieke mens.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Andere”