gevecht rond kinderen door mijngrootouders

sally83
Topic Starter
Berichten: 2

gevecht rond kinderen door mijngrootouders

#1 , 05 jul 2015 15:12

sinds ik gescheiden ben doet mijn moeder er alles aan om mijn kinderen bij haar te krijgen heel de familie doet mee ze beschuldigd mij van alcoholisme druggebruik verwaarlozing enzo... zodat ik voor de 2 de maal via ocj maatschappelijk onderzoek heb en het nu zover gekomen dat het bij de jeugdrechter ligt en ik op cabinet moest bemiddelen er zijn geen bewijzen enkel haar verhalen en ik word niet geloofd! nu was er een overeenkomt om de 14 dagen zaterdag van 10 tot 6 en ik wil dit niet ook hebben ze beslist dat zij ze komt halen en ik ze terug moet halen en ik heb geen vervoer... ook buiten dit heeft ze ook nog een rechtzaak tegen mij voor de kinderen om de 2 weken van vrijdag na school tot zondag 20 uur.... :?: :?: :?:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma
Berichten: 2871

#2 , 06 jul 2015 12:19

Eerst een kleine tip: probeer aub hoofdletters en leestekens te gebruiken om je tekst leesbaar te maken voor anderen.

Dan: Die overeenkomst, hebben jullie die onderling geregeld? Of is die opgelegd?
Weet dat grootouders steeds het recht hebben om contact te onderhouden met hun kleinkinderen. Hen dat verbieden, is juridisch niet mogelijk.

Maar om degelijk te kunnen antwoorden, moeten we wel weten wat er al door de rechtbank is uitgesproken en wat niet.

Mariette
Berichten: 2507

#3 , 06 jul 2015 13:03

Als een full time werkende alleenstaande moeder de kinderen slechts om de twee weekends heeft, en dan dat éne weekend dat ze bij haar zijn, ze ook nog eens een volledige zaterdag moet afgeven, waarvoor dient de moeder dan? Om de kleding te wassen en te strijken, het eten klaar te maken en het huis te poetsen?

Reclame

duma
Berichten: 2871

#4 , 06 jul 2015 13:14

Sowieso zal de grootmoeder dat NOOIT krijgen en zal het zelfs in haar nadeel spelen, omdat er blijkbaar al een contact is.
Maar 't is wel belangrijk om te weten hoe dat contact er nu gekomen is: vrijwillig of ook al via de rechtbank.

sally83
Topic Starter
Berichten: 2

#5 , 12 jul 2015 08:35

Overeenkomst is via kabinet bemiddeling geweest mondeling.

duma
Berichten: 2871

#6 , 14 jul 2015 11:34

Maak je niet teveel zorgen over dat weekend om de 2 weken.
1) Je bent een gescheiden moeder en hebt zélf je kinderen 1 weekend op 2 niet.
2) Er is momenteel contact, dus ze hebben geen enkele reden om die rechtszaak aan te spannen. Die wet is er voor grootouders die géén contact hebben met hun kleinkinderen.

Nu, aangezien er niets op papier staat van jullie onderlinge overeenkomst; dat geen vonnis is opgelegd door de rechtbank; ben jij nog steeds vrij om ermee te doen wat je wil.
Ik zou wel aanraden om je zoveel mogelijk aan de afspraak te houden, maar als het voor jou eens niet uitkomt op zo'n zaterdag, dan moét het niet.
Jij bent de moeder, jij beslist wanneer, hoe en waar er omgang is. Als jij niet wil dat de kinderen naar daar gaan, moet dat niet.
Als jij niet in de mogelijkheid bent om vervoer te doen, dan hoef je dat niet.
Waar jij voor moet zorgen, is dat je de grootouders de mogelijkheid hebben om contact te hebben met hun kleinkind en dat doe je op deze moment.
Nodig hen gerust ook een keer uit om mee naar de dierentuin te gaan ofzo.
Het moet zeker niet op HUN voorwaarden zijn.

Terug naar “Andere”