vonnis co-ouderschap

230295
Topic Starter
Berichten: 5

vonnis co-ouderschap

#1 , 18 jun 2015 21:58

Hallo heb eens een vraagje hopelijk kan iemand mij hier goede raad geven. Mijn partner en ik vechten al meer als 2 jaar voor zijn dochter om co-ouderschap. Mijn partner zijn dochter word in december 4 jaar. Nu een maand geleden moesten mijn partner en zijn ex vriendin naar de jeugdrechtbank voor hun dochter. Nu wou persee de moeder van mijn partner zijn dochter dat pas als hun dochter 6 jaar is co-ouderschap toe te staan. Nu hebben we een regeling dat zijn dochter komt van donderdag avond tot zondag avond om de 2 weken. En in de vakantie is het week om week. Ik snap echt het gerecht niet in de vakantie is dit wel mogelijk om week om week bij ons te zijn maar in de schoolperiode niet.. gerecht heeft dit ook beslist om pas als mijn partner zijn dochter 6 jaar is co-ouderschap toe te staan en voor nu tot ze 6 jaar is in de schoolperiode om de 2 weken vanaf donderdag avond tot zondag avond dat zijn dochter bij ons is ..wie snap dit.. en wat kunnen wij hier tegen doen

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38607

#2 , 18 jun 2015 23:09

In beroep gaan als dat nog kan?
Met andere en betere argumenten komen ...?
Wij kennen hier de achtergrond niet van dus wordt moeilijk antwoorden.

Was het een EOT?

duma
Berichten: 2871

#3 , 19 jun 2015 10:23

Als een ouder vraagt om week/week en dit niet toegekend wordt, moét de rechter dit verantwoorden.
Dus: wat was de reden om dit niet toe te staan?

Reclame

Kopers
Berichten: 45

#4 , 19 jun 2015 10:55

Een rechter verantwoordt nog steeds niks hoor.
Deze regeling hebben ze mij ook opgedrongen na 2 jaar een gelijkmatig verdeeld verblijf te hebben gehad.
Er waren geen argumenten om terug te schroeven behalve dat mama dat zo wilde.
Alleen wou zij terugschroeven naar de klassieke regeling en wou ik gewoon week/week.
De rechter heeft gewoon als oplossing een regeling ertussenin gekozen.

In beroep hebben ze dit meteen terug rechtgezet aangezien onze dochter altijd een bilocatie regeling had gehad.

Er mogen wetten zijn zoveel ze willen. Als ze niet gevolgd worden sta je nog steeds evenver.

Franciscus
Berichten: 38607

#5 , 20 jun 2015 13:35

Vonnis moet gemotiveerd zijn.
Valt nu trouwens onder familierechtbank met eerste stap bemiddeling.
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 254532.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Madeliefje35
Berichten: 161

#6 , 25 jun 2015 12:19

Mijn vriend had ook co-ouderschap aangevraagd en heeft uiteindelijk op de klassieke regeling (om de 14 dagen één weekend) een uitbreiding gekregen van één dag. De rechter heeft niets gemotiveerd maar volledig de tegen-verdediging van de mama overgenomen in het vonnis. Het waren exact haar woorden die overgetypt waren... Daar stond in dat de dochter te jong was (6 jaar), mijn vriend zou op mij (bonusmama) teveel beroep doen (omdat ik haar na school doe en hij haalt ze meestal af), zijn werk enz...
Mijn vriend is dan in beroep gegaan omdat
1- er niets gemotiveerd was in het vonnis waarom we geen co-ouderschap kregen
2- er heel veel fouten in stonden
3- de dochter wou het ook
In beroep zijn ze in bemiddeling gegaan, daar kreeg mijn vriend dan een 5-9 regeling voorlopig en een op het einde een evaluatie
Daar hebben ze tot een akkoord gekomen voor een week-week regeling vanaf september. Dit vooral omdat de dochter het ook wou en de mama heeft toegegeven.
De dochter is nu 8 jaar.

Ik zou zeggen, probeer in beroep te gaan en via bemiddeling meer extra dagen te krijgen en daarna evaluatie.

Terug naar “Andere”