Zorgplicht tov ouders

Geertvdp
Topic Starter
Berichten: 6

Zorgplicht tov ouders

#1 , 28 mei 2015 21:24

Ik heb al jaren geen contact meer met mijn ouders en mijn broer. Nu stel ik mij de vraag, mijn ouders leiden een luxe leven, wanneer zij al hun geld opleven en zij komen in een rusthuis terecht, heb ik dan zorgplicht of recht en moet ik dan opdraaien voor de kosten? Of kan ik hiervoor ergens een regeling treffen dat ik onder de zorgplicht onderuit kan ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 29 mei 2015 00:09

Tenzij ze u niet zelf hebben opgevoed of u zouden hebben mishandeld tijdens uw jeugd kunt u geen regeling treffen.
Ouders mogen zoveel uitgeven als ze willen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Geertvdp
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 29 mei 2015 06:44

Tja,

het gaat hem niet zo zeer over het uitgeven. Maar wie er later voor de kosten kan opdraaien. Aangezien ik al jaren geen contact meer met hun heb, moet ik hier dan nog voor opdraaien ?

Reclame

duma
Berichten: 2871

#4 , 29 mei 2015 08:58

Ja.

Er zijn uitzonderingen, maar dat is slechts een gunst. En dan moet u kunnen aantonen dat de breuk tussen u en uw ouders al gebeurde toen u nog minderjarig was (bv).

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 29 mei 2015 11:12

Tja,

het gaat hem niet zo zeer over het uitgeven. Maar wie er later voor de kosten kan opdraaien. Aangezien ik al jaren geen contact meer met hun heb, moet ik hier dan nog voor opdraaien ?
Ja u kan aangesproken worden.
Gebrek aan contact zal ook niet te bewijzen zijn.
Speelt toch geen rol.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Andere”