Niet opgepakt na ontvoering en inbraak

Fruitmand
Topic Starter
Berichten: 49

Niet opgepakt na ontvoering en inbraak

#1 , 18 apr 2015 10:47

Hoi,

mijn vriend en ik zijn nu ongeveer een jaar samen. Hij heeft 5 kinderen, die alle vijf zijn naam dragen, uit een vorig huwelijk.

Ze zijn gescheiden omdat zijn ex-vrouw overspelig is geweest en de laatste van de 5 kinderen, is ook hiervan het gevolg.

Volgens zijn ex-vrouw en volgens de berekeningen zou de laatste dus niet zijn biologisch kind zijn. Toch draagt hij ook zijn naam, want dit is binnen het huwelijk geboren.

Nu is het zo dat alle kinderen aan hem zijn toegewezen per vonnis. De moeder heeft geen omgangsrecht. Het laatste kind was nog niet geboren, dus staat niet vermeld in het vonnis.

Wij hebben in het belang van de kinderen steeds moeite gedaan opdat de moeder een band met de kinderen zou kunnen hebben. Zo zijn ze enkele weekend naar mama geweest en ook een deel van de kerstvakantie. Echter kwamen de kinderen met blauwe plekken terug en verhalen dat mama en partner hun hadden geslagen. Hiervoor hebben wij een klacht ingediend bij de politie in januari 2015.

Tot op heden was er met onze klacht niets gebeurd. De politie gaf ons de opdracht om alle 5 kinderen bij moeder weg te houden, in hun belang.

Dit hebben wij gedaan. Nu is het ook zo dat er bewijzen zijn gevonden die aantonen dat de moeder met drugs bezig is (soft en hard) en dat ze ons wekelijks verwijten stuurt dat we de kinderen weghouden en dat we hiervoor zullen boeten.

Wij reageerden telkens dat ze enkel moest zorgen voor een veilige omgeving voor de kids en zolang dat niet het geval was, mocht zij de kinderen zien onder toezicht van ons.

Ikzelf kwam vrij goed overeen met haar dus dit leek ons de beste oplossing en veilig voor de kinderen.

Maar moeder weigerde dit. Zij had de kinderen sinds de kerstvakantie niet meer gezien.

Vorige week stuurde zij opnieuw een mail, waarin ze plots beweerde dat mijn vriend agressief is geweest in het verleden tegenover haar en de kinderen.
Ze heeft echter nooit klacht ingediend en ik weet ook heel zeker dat mijn vriend zijn kinderen nooit slaat. Dus die was weer een van haar spelletjes om mijn vriend het leven zuur te maken en we zijn daar niet echt op ingegaan.

Blijkbaar maakt dat haar alleen kwader want nu betrekt ze er ook mij en mijn familie bij. Wij worden persoonlijk bedreigt (ik sla jullie tanden uit, ik weet jullie wel te vinden, ik wordt jullie ergste nachtmerrie,...) daarop heb ik niet gereageerd. Ze scheldt mij ook per mail en op haar facebook account uit als slet, terwijl ikzelf eigenlijk via deze wegen helemaal contact heb met haar maar mijn kennissen lezen dit wel en laten mij dit zien.

Gisteren zijn de moeder en haar partner met nog enkele sterke mannen bij ons ingebroken en hebben ze de jongste ontvoerd en gedreigd om de andere 4 ook te komen halen.

De politie heeft de baby van juist 1 jaar vannacht teruggevonden, maar ze zijn niet aangehouden.

Nu is mijn vraag :

Mag de politie de klacht van januari zomaar negeren ?

Als ze iets hadden ondernomen was het misschien nooit zover kunnen komen...

Kan ik iets doen tegenover haar omdat ze mij bedreigt en uitscheldt en mij zwart maakt op sociale media ?

Wat kunnen de redenen zijn dat ze niet werden aangehouden ? Tenslotte is het inbraak. De deur is helemaal kapot, dus er is enorme schade. De andere kinderen die erbij waren hebben een shock en misschien zelfs een trauma opgelopen.


Ze mocht de baby houden tot deze middag, dan moet ze hem overhandigen. Dit zal haar er alleen maar van overtuigen dat ze in haar recht was. En dit zal misschien ook andere mensen aanzetten tot ontvoering en inbraak, want "ze worden toch niet vervolgd"

De politie zegt dat ze ons geen verdere info mogen geven. Wij hebben toch het recht om de dingen te weten ? Wij durven de kinderen niet meer naar school sturen want ze kan ze zomaar komen ontvoeren terwijl ze geen omgangsrecht heeft en terwijl ze aan drugs zit enzovoort ...

Ik heb zelf ook twee kinderen uit een vorige relatie ... wat als hun wat overkomt ? Wie is er dan verantwoordelijk als ze onze klachten niet behandelen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fruitmand
Topic Starter
Berichten: 49

#2 , 18 apr 2015 13:58

Veel mensen die het lezen, maar niemand die reageert ? :(

Fruitmand
Topic Starter
Berichten: 49

#3 , 18 apr 2015 14:10

Ondanks het feit dat ze vannacht de baby gevonden hebben, is hij nog steeds niet terug. De politie had een afspraak dat de baby om half 2 moest terug gebracht worden door de moeder maar ze is er nog steeds niet. De politie onderneemt niets...

Reclame

chantika
Berichten: 961

#4 , 18 apr 2015 14:28

Hoi,



Nu is het zo dat alle kinderen aan hem zijn toegewezen per vonnis. De moeder heeft geen omgangsrecht. Het laatste kind was nog niet geboren, dus staat niet vermeld in het vonnis.

Dringend het vonnis laten aanpassen. Het is nog niet te laat om het vaderschap te ontkennen. 1ste aanleg als ik me niet vergis. Best eerst een dna test laten uitvoeren (is niet geldig voor de rechtbank) zo ben je zeker dat het kind niet van je man is.

Het is ook moeilijk voor de politie, u woord tegen haar woord er is geen vonnis over dat jongste kind. De moeder zal zeggen dat ze recht heeft op het kind.

Fruitmand
Topic Starter
Berichten: 49

#5 , 18 apr 2015 14:47

bedankt voor uw reacties, maar de deur is helemaal kapot ? een GLAZEN deur ingestampt. Kosten meer dan 600 euro. Inbreken met een bende.... en het parket heeft net beslist om ze te niet te arresteren! NOG VOORDAT ze een verklaring heeft afgelegd. Dus iedereen mag overal inbreken en kinderen meenemen ? Dit baart mij zorgen.

WAAR kan mijn vriend eisen dat zij hier niet zomaar mee weg komt ? De politie zendt het signaal uit dat zij deze dingen opnieuw en opnieuw mag doen.

Ik zie maar 1 uitweg he... wij zullen moeten onderduiken of naar het buitenland verhuizen

ongelukbelaagd
Berichten: 516

#6 , 29 apr 2015 16:56

Contactverbod aanvragen?

Franciscus
Berichten: 38602

#7 , 29 apr 2015 21:46

Politie dient zich aan de wettelijke regels te houden. Trouwens politie heeft niet de bevoegdheid om te zeggen dat u het jongste kind niet moet meegeven. Alleen een (jeugd)rechter kan dat via een vonnis.
Het is het Parket de procureur des Konings die bepaald wat er kan/zal gebeuren.
Bij niet heterdaad zaken zal men de daders moeten uitnodigen en hen de kans geven om vooraf een advocaat te raadplegen.
Ga asap eens praten met de dienst SLAchofferZOrg en de sociale dienst van de jeugddienst van uw lokale politiezone.

Wat de vernieling van afsluiting betreft ..is correctioneel vervolgbaar maar ook daar gelden de wetten en regels. U hebt schade maar u zal moeten bewijzen dat die personen die bepaalde vernielingen hebben aangebracht.
Dit gebeurd door de PV's en de verklaringen afgenomen van alle betrokken of vermelde personen en uiteindelijk via de rechtbank.

Heeft uw man geen ontkenning vaderschap van het jongste kind opgestart?

Fruitmand
Topic Starter
Berichten: 49

#8 , 30 apr 2015 13:43

Contactverbod aanvragen?
Maandag is hier een verzoekschrift voor ingediend op de rechtbank.

Franciscus, neen, dit heeft hij niet opgestart.

Waarom niet ?
- de biologische vader is van buitenlandse afkomst en verblijft af en toe in België. Er is weinig contact met hem en hij wenst het kind niet te erkennen.
- de moeder zou dan eventueel voor het kind moeten zorgen, maar die kan het gezien de situatie niet
- dan kan het kind eventueel geplaatst worden, maar is dit in het belang van het kind en is dit in het belang van alle andere kinderen uit het gezin ? Het is tenslotte hun halfbroertje

joppe_superheld
Berichten: 90

#9 , 04 mei 2015 15:29

Even voor anderen, ik vermoed dat de vriend van Fruitmand het kindje graag ziet, en het ook als zijn eigen kind beschouwd. Ik zou persoonlijk niet aansturen om het ongedaan te laten maken. Dit is trouwens ook al te laat. Het jaar is verstreken, zoals ik heb gelezen. enkel indien de Bio-papa opdaagt en de kleinste opeist, kan daar verandering in gebracht worden.

Verder raad ik aan u toch te informeren wat je kan doen ivm het vonnis en het jongste kindje. Misschien word ze ook opgenomen in het huidige vonnis. Kun je vragen naar een ontmoetingscentrum? Zo kunnen de kinderen veilig hun moeder zien, waar uit ze niet ontvoerd kunnen worden. Ook zij word hier begeleid. Dit kan wel enkel via de rechtbank.

Fruitmand
Topic Starter
Berichten: 49

#10 , 07 mei 2015 09:53

Ik voel dat hij inderdaad het kind graag ziet en zeker een sterke band met hem heeft. Het is bovendien niet goed als de kinderen uit elkaar getrokken worden. Ik heb wel een puur juridische vraag ook. Stel dat moeder en wettelijke vader een akkoord hebben dat het kind de naam van de moeder mag dragen. Kan hij dan als wettelijke vader geschrapt worden ondanks het feit dat het jaar al verstreken is ?

Ik moet er ook wel bij vertellen dat het jaar officieel volgens mij niet verstreken is omdat de moeder heel lang beweerde dat het kind wel van hem was. Met periodes heeft hij dit ook geloofd, tot hij het is beginnen uitrekenen. Maar elke mens kan ook fout zijn met zijn berekeningen. Maar feit is wel dat het kindje nu al heel hard op de biologische papa lijkt. Is ook van het buitenland en je ziet wel dat de jongste een heel andere huid heeft dan de andere kinderen enzo.

Ik denk dat voor het kind momenteel het beste zou zijn dat het bij de wettelijke vader verblijft en dat de moeder inderdaad de kinderen kan bezoeken onder toezicht. Ook de biologische vader zou dit mogen doen, maar hij heeft hier (nog) geen interesse in.

Maar het is zo dat mijn vriend al 8 maanden moeite deed om af te spreken met de mama. Maar mama ging nooit op een afspraak in. Ze verwijt hem regelmatig dat hij de kinderen bij haar weghoudt maar als hij dan zegt dat hij eens rond de tafel wil gaan zitten voor afspraken, of dat ze de kids mag komen bezoeken, of dat ze een voorstel via mail mag doen hoe zij het verder ziet, dan wordt ze alleen maar kwader en begint ze steeds opnieuw over de periode waarin ze nog getrouwd waren.

Wat wel een probleem is dat de drie jongste kinderen haar niet meer herkennen en dat de oudste zijn mama niet wil zien. Enkel de dochter wil eigenlijk echt haar mama zien. Hoe lossen we dit op ?

Franciscus
Berichten: 38602

#11 , 07 mei 2015 12:55

En verlopen al die vragen over en weer schriftelijk?
Of alleen mondeling dus quasi onmogelijk te bewijzen?

Mocht het nog niet gevraagd zijn een sociaal onderzoek aanvragen via jeugdpolitie of via
http://wvg.vlaanderen.be/jongerenwelzij ... jeugdzorg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;

Fruitmand
Topic Starter
Berichten: 49

#12 , 07 mei 2015 14:33

Onderzoeken lopen reeds. En zoveel mogelijk schriftelijk gedaan, dus we hebben gelukkig genoeg bewijzen hiervan. Ook van haar reacties.

Nog een vraag. Stel dat de mama ineens komt met "Ik wil een DNA-test, want hij is niet de vader" Wat kan er dan gebeuren ?

Franciscus
Berichten: 38602

#13 , 07 mei 2015 17:38

Dan kan hij neen zeggen maar mogelijk zal de rechtbank wel toelaten dat er een DNA test wordt afgenomen. Hij heeft al geen ontkenning vaderschap gedaan.
Puur juridisch zou ik geen contact met biologische vader toelaten zeker niet in deze stand van de procedure.

Nu in principe is hij haar wettige vader ...
(dus niet zoals in de eerste familie van het land)

Misschien goed om weten ook al is hij de wettelijke vader ... bestaat de kans dat de biologische vader wel veroordeeld zal worden tot betalen van alimentatie.
Omgangsrecht is misschien niet zo zeker.
Heb zelf zo'n zaak meegemaakt waar de biologische vader wel veroordeeld werd maar geen omgangsrecht kreeg. Was rond 2004

Fruitmand
Topic Starter
Berichten: 49

#14 , 07 mei 2015 19:13

Dat zou natuurlijk goed zijn. Bedankt alvast voor alle raad hierboven !

Fruitmand
Topic Starter
Berichten: 49

#15 , 10 sep 2015 08:37

@TS... Ik heb er even uw geschiedenis op nagelezen.

1) niet opgepakt na ontvoering en inbraak

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 25#p361125

2) overeenkomst wordt niet nageleefd

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 09#p363009

3) jas van dochter tegen alle afspraken in niet teruggeven

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 66#p379266

4) zaak na zaak geseponeerd.



Dit zijn stuk voor stuk heel merkwaardige cases die juridisch niet te verklaren zijn. Als dit geen fictieve situaties zijn moet u heel dringend een andere advocaat zoeken.
Ik reageer best even hier op betreffend stukje. Die onderzoeken betreffende de kinderen zijn ondertussen allemaal afgerond en er is ook een uitspraak geweest eind juni. Dat gedeelte is dus afgehandeld. Alle vijf kinderen wonen voltijds bij de papa en moeder heeft noch omgangsrecht, noch ouderlijk gezag. Alimentatie is vastgelegd enzo verder. Ondertussen is het te laat ook voor die DNA test hebben we vernomen. Contactverbod hebben wij toen eerst wel gevraagd, maar de rechter zei dat dit alle eventuele herstel op een bad tussen moeder en kinderen later zou kunnen verhinderen en dat wilde de papa ook eigenlijk niet. Ooit kan zij natuurlijk haar leven beteren. Maar ze neemt zelf nooit contact op en als hij de laatste paar maanden eens een mail stuurt over alimentatie of de kinderen zelf, dan krijgt hij enkel als antwoord "laat mij gerust"

Die deur die ze beschadigd hebben, die inbraak en die ontvoering... dat moet nog voorkomen, maar daar zijn ze mee bezig. Echter, zullen er bewijzen moeten zijn dat die deur door hen beschadigd werd want zij ontkennen dat zij die schade hebben toegebracht...

Wij zijn wel ondertussen uit elkaar.

Terug naar “Andere”