Taartenverkoop school

svenve
Topic Starter
Berichten: 1

Taartenverkoop school

#1 , 26 feb 2015 18:22

Ik weet niet of ik hier in de juiste categorie zit maar ik zit met volgende vraag :

Zoals zovele scholen, organiseerde de plaatselijke lagere school een taartenverkoop.
Meestal gaan de kinderen van deur tot deur om zoveel mogelijk taarten te verkopen.

Maar wat als er onderweg iets voorvalt? Een ongeval of dergelijks...wie is er aansprakelijk? De school of de ouders?
Als ik er verder over nadenk, is het laten verkopen van taarten (of welk product dan ook) door minderjarigen wettelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 feb 2015 20:19

wie zegt er dat de kinderen van deur tot deur moeten gaan? Wie begeleidt de kinderen?

basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#3 , 26 feb 2015 23:04

Sven,

Scholen organiseren dergelijke dingen en de opbrensgt gaat 100 % naar activiteiten/aankopen ten voordele van diezelfde kinderen. Als je niet wil dat kinderen deelnemen, ben je daar ook niet toe verplicht. Er zijn kinderen die dat in de familie verkopen, of in de sportclub. Daar is normaal geen vraag om huis aan huis te verkopen. En ook dat moet je niet doen. Op het moment dat uw kinderen dat doen in hun schoolvrije tijd, staan ze onder uw hoede en bent u aansprakelijk. Niet de school.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Andere”