alimentatie

elsjepelsje
Topic Starter
Berichten: 65

alimentatie

#1 , 12 aug 2012 21:43

mijn ex betaald al jaren geen alimentatie...elke maand een 20 euro krijg ik....pffff....dus in mei naar de rechtbank gestapt om alimentatie te vorderen. meneer is niet komen opdagen. de rechtbank ging akkoord met de 150 euro dat ik vroeg. 3 weken later heeft mijn ex hoger beroep aangetekend. hij wilt vanaf volgend jaar onze zoon bij hem. en nu komt het pijnlijkste, mijn zoon wil dat ook. en hij wordt 12 jaar dus kan 'gehoord' worden. ben ondertussen naar davo toegestapt en blijkbaar zit meneer op leefloon en heb ik dus geen recht op alimentatie!!! Nu is mijn vraag:kan het dan zomaar dat ik volgend jaar wél alimentatie ga moeten betalen,terwijl hij al die jaren niets betaald heeft!!!! ik vind het allemaal zo oneerlijk!!!!ik heb een inkomen van 1200 euro per maand en een huur van 500 euro......tis gewoon krabben om rond te komen....ondertussen gaat meneer lekker op vakantie naar spanje voor 3 weken want hij is getrouwd met een rijke vrouw. blijkbaar wordt dààr geen rekening met gehouden.....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 12 aug 2012 21:48

U heeft het misbegrepen, DAVO kan niets doen bij leefloon of lager, maar u wel. U kan loonbeslag vorderen, en voor alimentatie is er geen ondergrens gesteld. Spreek hier eens over met uw advocaat.

elsjepelsje
Topic Starter
Berichten: 65

#3 , 12 aug 2012 22:18

bedoelt u,zelfs al heeft hij een leefloon en kan davo niets doen,dat mijn advocaat toch loonbeslag kan vorderen??

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 12 aug 2012 22:55

Ja, dat bedoel ik. U bent trouwens niet verplicht om bij DAVO langs te gaan, het maakt het alleen veel makkelijker (als er voldoende inkomen is, natuurlijk).

wanton
Berichten: 9913
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#5 , 13 aug 2012 18:15

Loonbeslag op leefloon? Ge zult nogal een gang gaan. Het is andersom : wie loonbeslag krijgt wegens achterstand alimentatie , valt terug op leefloon via OCMW.
Elsje , vraag zelf tussenkomst bij Davo via het OCMW. Davo moet er voor zorgen dat jij alimentatie krijgt , hoedanook.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Artis
Berichten: 184

#6 , 14 aug 2012 06:36

Zoals Turaki zei, kan TS wel degelijk alimentatie vorderen. Achterstallige alimentatie kent geen barema's waardoor het leefloon volledig beslagbaar wordt. Spreek eens met je advocaat om de mogelijkheden te overlopen.
Ben je wel geheel zeker dat je ex leefloon heeft? Gehuwd zijn ed heeft wel bepaalde consequenties ...

@ Wanton: wat bedoel je met 'wie achterstal alimentatie heeft, valt terug op het leefloon'???

Terug naar “Andere”