rekeningnummer op kassaticket

Adriana
Topic Starter
Berichten: 396

rekeningnummer op kassaticket

#1 , 21 okt 2015 19:19

Het viel mij vandaag op dat mijn rekeningnummer volledig op een kassaticket zichtbaar is, dus niet bijvoorbeeld 979 -xxxxxxxx, maar mijn volledige rekeningnummer. Gezien ik een klantenkaart heb van die bewuste winkel is op het ticket ook mijn klantnummer en naam zichtbaar.

Mag dit?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15929
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 okt 2015 19:39

Wat is u vraag ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Berichten: 15929
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 okt 2015 19:40

Als je dit niet wil, je klanten kaart terug geven !

Bij je aanvraag heb je dit ooit getekend
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LeenW
Berichten: 12864

#4 , 22 okt 2015 00:00

Wat maakt het uit dat dit er op komt? Niemand ziet uw kassaticket toch?

Adriana
Topic Starter
Berichten: 396

#5 , 22 okt 2015 08:48

Als je dit niet wil, je klanten kaart terug geven !

Bij je aanvraag heb je dit ooit getekend
Het gaat niet over mijn naam maar over mijn volledig zichtbaar rekeningnummer. Bij andere winkels is het nummer toch niet zichtbaar als men met de kaart betaalt?

Blaatpraat
Berichten: 3796

#6 , 22 okt 2015 09:17

En wat is het probleem ermee?

Je bent akkoord gegaan met hun voorwaarden, waar dit ongetwijfeld zal instaan.
Daarnaast: wat kan men doen met jouw rekeningnummer?
Geld afhalen: niet zonder jouw schriftelijke toestemming.
Geld op plaatsen: tuurlijk wel, en dat vindt niemand een probleem, toch?

Redrum
Berichten: 574

#7 , 22 okt 2015 09:52

Ben je bang dat iemand geld gaat storten op jouw rekening?

Ze mogen het doen mits toestemming. Jij kan gerust eisen dat ze je persoonsgegevens niet meer vermelden maar dan zal je wellicht ook niet meer van het klantenkaart-systeem kunnen gebruik maken.

Adriana
Topic Starter
Berichten: 396

#8 , 22 okt 2015 10:36

Het viel mij gewoon op dat bij deze winkel mijn rekeningnummer volledig zichtbaar is, terwijl bij andere winkels dit niet het geval is. Staat volgens mij los van het feit dat ik een klantenkaart heb bij deze winkel.

Het stoort mij niet, maar tegenwoordig is er zo veel te doen rond de privacywet (men kan de adresgegevens van eigen kinderen niet meer zo makkelijk verkrijgen), dat ik mij afvroeg of dit wel wettelijk is.

LeenW
Berichten: 12864

#9 , 22 okt 2015 10:58

Maar niemand kan toch aan uw gegevens komen? U en de winkel, dat is alles!

denlowie
Berichten: 15929
Juridisch actief: Nee

#10 , 22 okt 2015 11:13

wat maakt het uit of iemand je rekening nummer zou kunnen zien of niet, als je betaald met een kaart dan ziet de volgende klant ook waar je een rekening heeft aan de kleur van je bankkaart, en de verkoper ziet ook vanwaar hij het geld krijgt en ook ziet hij volledig je rekening.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jefke007
Berichten: 1815

#11 , 22 okt 2015 11:23

Heb op tv ook eens gezien, zoiets is handig om sluikstorters te vatten. Af en toe laten die daar een kastickets tussen zitten.


Of verlies je je ticket, en iemand met slechte bedoelingen gooit je ticket tussen andere rommel, dan zal jij daarvoor opdraaien als sluikstorter.
Heb zeker begrip voor je opmerking

LeenW
Berichten: 12864

#12 , 22 okt 2015 11:30

Heb op tv ook eens gezien, zoiets is handig om sluikstorters te vatten. Af en toe laten die daar een kastickets tussen zitten.


Of verlies je je ticket, en iemand met slechte bedoelingen gooit je ticket tussen andere rommel, dan zal jij daarvoor opdraaien als sluikstorter.
Heb zeker begrip voor je opmerking
Ja ok, maar als je achteloos met tickets omgaat (of zelf aan sluikstorten doet!), moet je achteraf ook niet komen klagen over de privacy.

jefke007
Berichten: 1815

#13 , 22 okt 2015 11:53

ik zie regelmatig achtergelaten tickets in de winkelkarretjs liggen, dat is niet met opzet.
Als men het rekeningnummer van iemand heeft, kan men valse overschrijvingen in de bus van de bank steken en zo geld van de mensen hun rekening halen.
Blijkbaar maken 99% van de winkeliers de rekeningnummer onleesbaar (979-xxxxxxx-12 bv )

LeenW
Berichten: 12864

#14 , 22 okt 2015 12:14

Opzet is geen vereiste om aan sluikstorten te doen. En ik blijf bij mijn standpunt dat je niets te klagen hebt als het kassaticket door een eigen fout in verkeerde handen zou komen.

denlowie
Berichten: 15929
Juridisch actief: Nee

#15 , 22 okt 2015 12:35

Als men het rekeningnummer van iemand heeft, kan men valse overschrijvingen in de bus van de bank steken en zo geld van de mensen hun rekening halen.

Je bekijkt de verkeerde films :lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Privacy-bescherming”