Spelersnamen op mijn website!

ludo-b
Topic Starter
Berichten: 2

Spelersnamen op mijn website!

#1 , 15 sep 2015 11:30

Hey,

Ik heb een eigen website waar ik alle uitslagen en standen bijhoud van de Noord Limburgse Golfbiljartbond. Alle clubs en teams vinden dit fantastisch dat ze die kunnen raadplegen.
Nu wil ik ook na vele vraag de uitslagen van de spelers online zetten en vraag daarom aan het bestuur de uitslagen van de spelers via een kopie van het wedstrijdblad.
Nu is er 1 bestuurslid op tegen en krijg ik deze niet tot ergernis van de aangesloten spelers.
Ik vraag alleen naam, lidnummer en club en meer niet.
Ik kan nu ook wel een kopie van de wedstrijdbladen bij de clubs aanvragen maar dat verbiedt hij ten strengste. En dan zal ik het wel merken zei hij.
Is dit schending van de privacywet?

Groeten,
Ludo

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 15 sep 2015 11:36

Zijn de wedstrijden openbaar? Worden de resultaten ergens anders openbaar gemaakt?

ludo-b
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 15 sep 2015 11:42

De wedstrijden zijn inderdaad openbaar, de resultaten van de wedstrijden staan ook op de maandag in de krant.
De individuele stand van de spelers (naam, en club) krijg ik wel en mag ik publiceren maar mag niet de resultaten onderling publiceren want dan heeft hij geen voordeel meer dat hij dat alleen kan zien en daar zijn ploeg kan op aanpassen. Ik vind net zoals alle spelers daar iedereen recht op heeft om deze te zien. Wat heb je aan een stand in eerste nationale als je niet weet wie verloren of gewonnen heeft en tegen wie!

Reclame

Bart 01
Berichten: 153

#4 , 15 sep 2015 13:24

In de sport die ik speel vullen de spelers zelf via een formulier op een website de uitslagen in. U moet dan enkel een kalender on line plaatsen, waarbij bij het klikken op een wedstrijd een formulier voor de uitslag te voorschijn komt.

Redrum
Berichten: 574

#5 , 16 sep 2015 09:57

Van zodra je persoonsgegevens verwerkt dient dit inderdaad te gebeuren volgens de voorwaarden van de privacywet.

http://www.belgium.be/nl/justitie/priva ... orwaarden/

Dat die gegevens op andere wijze openbaar worden gemaakt, of van wie je ze krijgt, is daarbij op zich irrelevant.

Terug naar “Privacy-bescherming”