Msn bot

Marvin
Topic Starter

Msn bot

#1 , 28 jan 2006 18:21

Ik ben admin van een webhostingbedrijf alleen ik heb dus van een van de gebruikers een msnbot aan laten zetten. Want ik wou even kijken wat het was. Nu drijgt hij met dat hij privacy schend. Is dit zo?

Met vriendelijke groet,
Marvin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ratione Legis
Berichten: 76

#2 , 16 feb 2006 12:55

Wat doet die msnbot precies ? Is het een soort spider ofzo ?
Welke gegevens verzamelt die bot ?

Dank

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#3 , 18 feb 2006 11:30

Persoonlijk gebruik ik messenger of MSN niet.

Maar een waarschijnlijk goede beschrijving van wat een typische MSN bot doet en niet doet inzake privacy staat o.a. op:
http://www.wimme.net/bot/

Het lijkt me dat privacy geschonden wordt, indien men dit vooraf niet wist of kon weten.

Andere info:
http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=921530

Groetjes,

Luc

Reclame

sperwer
Berichten: 1155

#4 , 18 feb 2006 16:04

privacy op het internet bestaat niet echt. het is ook onmogelijk dit te geven. je werk met een open netwerk waar iedereen op kan.
zelfs banken kunnen geen 100% beveiliging garanderen.
dus iedereen die op het internet gaat, welke site ook, weet dat hij te achterhalen is. zeker als je naam en adres op geeft.

dus wie op een openwebsite gaat moet zeker niet naar de rechtbank stappen met klachten over schending privacy. die bestaat daar niet.

Gast
Topic Starter

#5 , 14 mar 2006 00:26

Eerst en vooral is het handig om te weten of jij deze bot hebt ge?stalleerd op het communicatienetwerk van jouw onderneming en deze gebruikt om de communicatie van bepaalde personeelsleden te onderscheppen. In dit geval zijn er twee hypothesen waarin registratie van communicatie toegelaten is:

1 registratie van pure zakelijke communicatie is in een onderneming toegelaten (art. 128 elektronische-communicatiewet)
2 registratie van gewone communicatie van werknemers is ook toegelaten als het bijvoorbeeld geregeld is in de arbeidsovereenkomst of CAO

Indien je niet onder deze twee hypothesen valt, ga dan eens na of er hierover geen bepaling staat in je algemene gebruiksvoorwaarden. Ik dacht dat het recht op privacy op internet kon beperkt worden door leveranciers van bepaalde internetdiensten.

Terug naar “Privacy-bescherming”