publiceren persoonlijke mail

LEEN1986
Topic Starter
Berichten: 16

publiceren persoonlijke mail

#1 , 07 aug 2012 15:03

Ik had graag raad gehad over volgende kwestie.

Ik had een mail gestuurd naar een persoon met persoonlijke info. Het was een privégesprek. Die persoon heeft mijn gekopieerd en op het internet geplaatst in een fb groep die besloten is en waar ik geen lid meer van ben. Als inleiding van deze publicatie worden uitspraken gedaan over 'stalking' en 'avances maken' wat helemaal niet waar is.
Na het publiceren heeft deze persoon alle reacties die erop kwamen gekopieerd en naar mijn emailadres gestuurd om te laten zien 'wat mensen van mij vonden'.
Kan ik hier iets tegen doen? De persoon spreekt nu ook over dat hij 'klacht wil indienen tegen stalking'. Zaterdag heb ik hem op fb gesproken waarin hij niks zei over 'lastig vallen' het was een gewoon gesprek. Op 4 dagen heb ik dan 3 mails gestuurd waarvan 2 persoonlijke en 1 ,melding van een probleem in een groep.
Spreken over stalking lijkt me dus ook vergezocht.
Iemand die mij raad kan geven ivm wat ik kan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

LEEN1986
Topic Starter
Berichten: 16

#3 , 07 aug 2012 15:23

nergens wordt een schuilnaam vermeld. Hij heeft ook expleciet in zijn mail naar mij zijn eigen bericht geplaatst met alle reacties die erop kwamen en daarbij meldde hij ook dat iedereen intussen wist over wie het ging en dat hij daarvoor ging zorgen.

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 07 aug 2012 15:25

Laster en eerroof?

LEEN1986
Topic Starter
Berichten: 16

#5 , 07 aug 2012 15:46

En hoe pak ik dit dan het beste aan?

Franciscus
Berichten: 38602

#6 , 07 aug 2012 15:59

beledigingen, lasterlijke aantijgingen .....
Als je al deze zaken in mail hebt afdrukken maken (liefst met header) dus vanwaar de mail afkomstig is.
Met de afdrukken naar politie... die zullen dan bekijken of het strafbaar is en dan PV opstellen.

Terug naar “Privacy-bescherming”