Politie fotografeert iedereen die BLOSO centrum nadert

giserke
Topic Starter
Berichten: 2434

Politie fotografeert iedereen die BLOSO centrum nadert

#1 , 09 mei 2011 12:50

In Sint-Niklaas heeft de politie iedereen die het BLOSO sportcentrum naderde gecontroleerd en gefotografeerd.
De privacycommissie vindt de gebruikte middelen niet in verhouding met het beoogde doel.
Kunnen de gefotografeerden klacht neer leggen om de betrokken politiediensten een lesje te leren,en een schadevergoeding eisen?

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit/ni ... 09-05-2011

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette
Berichten: 2507

#2 , 09 mei 2011 14:19

In tijden van nood mag en moet iedereen dopen zou ik zeggen.

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#3 , 09 mei 2011 14:26

het zijn enkel de antwerpenaren las ik
we hebben nog eens zoiets gehad in vlaanderen
"skilt en frient" ;)
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Reclame

mava105
Berichten: 22280
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 09 mei 2011 15:57

Al diegene die gefotografeerd werden en denken dat hun privacy geschonden is, kunnen klacht neerleggen bij diegenen die in het verleden de boel op stelten hebben gezet.
Het is door die enkelingen dat er vadaag dergelijke maatregelen nodig zijn, en als je denkt dat uw eigen privacy geschonden wordt, blijf dan thuis. :mrgreen:

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#5 , 09 mei 2011 16:07

In Sint-Niklaas heeft de politie iedereen die het BLOSO sportcentrum naderde gecontroleerd en gefotografeerd.
De privacycommissie vindt de gebruikte middelen niet in verhouding met het beoogde doel.
Kunnen de gefotografeerden klacht neer leggen om de betrokken politiediensten een lesje te leren,en een schadevergoeding eisen?

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit/ni ... 09-05-2011

zijt ge soms zelf 1 van de gefotografeerde? :wink:

ik ben zelf van Sint-Niklaas en ik woon hier al 30 jaar.

Het is dankzij de rotte Antwerpse appels die bruin uitslagen dat het de laatste 10 jaar erger en erger is geworden op ons recreatie domein, met als triest hoogte punt de steekpartij van een paar jaar geleden.

Wat de politie nu doet is ter preventie en ter afschrikking van deze rotte Antwerpse appels, de boodschap is dan ook duidelijk, als ge boel zoekt zijt ge hier niet welkom.

trouwens, al de personen die zijn "opgepakt" hadden op zijn minst geen paspoort bij, de welke nog steeds verplicht is vanaf 12 jaar.

stel u zelf dan eens de vraag waarom zoveel "jongeren" zonder paspoort vanuit Antwerpen naar een recreatie domein gaan 25km verder . . . :|


*edit*

het recreatie domein is trouwens geen bloso centrum, er ligt aan de hoofdingang inderdaad een sportzaal die door bloso word uitgebaat maar als ik mij niet vergis geen eigendom van bloso zelf is.

heel het recreatie domein is eigendom van de stad Sint-Niklaas
Laatst gewijzigd door Drone op 09 mei 2011 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

mava105
Berichten: 22280
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 09 mei 2011 16:16

de betrokken politiediensten een lesje te leren,en een schadevergoeding eisen?
Moet je zeker doen en ons naderhand laten weten hoe het afgelopen is. :lol: :lol: :lol:

Franciscus
Berichten: 38616

#7 , 12 mei 2011 19:25

......intern reglement wij nemen een foto indien niet akkoord gelieve niet binnen te komen.
Wegens bijzondere omstandigheden worden van alle jongeren fotio's genomen in het dossier 'de Sterre'. Enkel te gebruiken voor die reden en in kader van 'info' garing.
De foto's worden daarna vernietigd.

In Antwerpen werden er door het team 'xxx' van de jeugdbrigade foto's genomen van jongeren die 'mogelijk' overlast gingen maken aan scholen... was de dagen ervoor regelmatig gebeurd. Alle jongeren werden ook geidentificeerd en al diegene zonder papieren opgeleid.
Hun respectievelijke scholen werden ook verwittigd gezien hun afwezigheid. Ook de ouders natuurlijk deze mochten hun spruiten komen ophalen....

EvilFreD
Berichten: 677

#8 , 12 mei 2011 21:55

Openbaar belang, gerechtvaardigd belang.
Privacycommisie moet niet zeuren.
Buitenproportioneel? Iedere bezoeker is een mogelijke dader, maar op zijn minst een mogelijk slachtoffer.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#9 , 12 mei 2011 22:05

Zijn die foto's gratis?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

EvilFreD
Berichten: 677

#10 , 12 mei 2011 22:07

Neen, ze kosten de gemeenschap geld :)
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Terug naar “Privacy-bescherming”