verborgen cameras / verbaal gepest

goldenlambokid
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

verborgen cameras / verbaal gepest

#1 , 28 sep 2023 14:29

Hallo ,

ik heb een buurman die 99,9% zeker op zijn eigendom (ik vermoed de zolder) cameras heeft geplaatst waarmee hij ongeveer 3 vaste plekken van ons huis / alles er rond CONTINU filmt. Deze sturen (ook vrij zeker) beelden of alerts naar zjin gsm. Het is dat of hij gebruikt cameras met thermal imaging waarmee hij door hagen en struikgewas kan zien maar die zijn duur. Zijn huis ligt heel stuk hoger dan het onze , daarmee vermoed ik optie nr1.

Op zich stoort het me niet dat hij beeldopnamen of wat dan ook maakt maar hij misbruikt dit om mij en eigenlijk ook mijn familie verbaal te pesten. Zodra wij op die bepaalde plekken komen lanceert hij of vooral zjin vrouw opmerkingen en geluiden die op ons gericht zijn en zeer vervelend zijn.

Hij heeft zelf al eens zichzelf voorbijgepraat door te zeggen dat hij voor job iets met cameras doet en dat hij al veel filmkes heeft gemaakt.

Kan ik (buiten te vragen hiermee te stoppen) hier iets aan doen en wat ?

Thomas Morus
Berichten: 5942
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 28 sep 2023 15:34

"Zodra wij op die bepaalde plekken komen lanceert hij of vooral zjin vrouw opmerkingen en geluiden die op ons gericht zijn "
Wat voor geluiden maakt zijn vrouw?
Waarschijnlijk is ze met wifi aan de camera verbonden????
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

goldenlambokid
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 sep 2023 16:12

Geluiden = je weet wel zo van die beschimpende en neerkijkende opmerkingen en zuchten , sommige kan ik eigenlijk niet in een woord neertypen maar ook allez zunne , is weer daar etc ....
Hun bedoeling is van ons daarmee door herhaling het leven zuur te maken.
Van die wifi , ik weet denk ik waar je op doelt (netwerk zien of het verstoren) maar de afstand is te groot voor mij om dat te detecteren.
Hij is er alleszins zeer voor behoed dat er iemand (eender wie) op zijn eigendom komt , hij gaat bij wijze van spreken pas weg als wij ook weg zijn.

Reclame

mava105
Berichten: 22301
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 28 sep 2023 16:16

Maak een groot bord met daarop de tekst: "mijn camera ziet u ook" Als daarop reageert, weet je 100 % zeker dat hij camera's heeft staan. Als je dat weetn zou je bij politie klacht kunnen neerleggen, en een huiszoeking vragen

goldenlambokid
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 sep 2023 16:20

Wow , thx man , aan zoiets had ik nooit gedacht , is dat legaal ?

Maar wacht , leg me dat eens effe uit , je bedoelt eigenlijk een reactie uitlokken maar als hij dat niet doet ?

Waar ik al aan heb gedacht maar waar ben je dan mee bezig is van een drone te gebruiken en een soort hinderlaag situatie te creeren , hij zit meestal buiten en dan met een drone in te zoomen op zijn reactie als ik op die plekken kom maar jezus christ das nuts.

Thomas_A
Berichten: 2382
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 sep 2023 16:59

Ik snap er nog altijd niks van.

Op wat voor plekken zou je dan komen? Waarom zou iemand daarvoor zuchten? Hoe is dat storend voor jou?

Ook: als hij bij wijze van spreken pas het huis verlaat als jij weg bent, is dat toch vooral lastig voor hem? Daar heb jij toch geen last van?

goldenlambokid
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 sep 2023 17:31

Das juist mijn punt , toevallig de oprit - de voordeur en de garage. Maw wij kunnen niet buitenkomen of hij weet het.
Beeld je eens in , ik wil iemand continu op een vage manier die niks of niveel kost ambeteren en moeilijk te bewijzen valt , vlgns mij komt wat ik in vorige posts heb gezet redelijk kort in de buurt.
Hoe is dat storend ? Als ik naast u woon , u continu in het oog houd en elke kans gebruik om u verbaal te storen/irriteren ? Zou jij dat niet storend vinden ?
Dat laatste , nee totaal geen probleem voor hem , dat merk je na een tijd.

Franciscus
Berichten: 38643

#8 , 28 sep 2023 19:11

Aangifte bij politie dat kan.
Huiszoeking ze ik nog zo snel niet gebeuren ... want dan zou er een onderzoeksrechter moeten gevorderd zijn die dan nog eens een huiszoekingsbevel daarvoor zou willen uitschrijven.
Als u dat beweerd zal u dat ook moeten bewijzen.
Uw uitspraken zijn 'nogal' vaag....

goldenlambokid
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#9 , 28 sep 2023 20:00

Geloof me , niks van wa ik hier vertel is zomaar snel effe uit mijn duim gezogen of overdreven.

Dat ik het niet of moeilijk kan bewijzen weet hij zonder twijfel ook daarom doet hij het zo.

Aangifte bij politie , vlgns mij nutteloos , der heeft hier ene ne camera (zo ne bol) aan ne elektriciteitspaal gehangen om zogezegd zijn paarden int oog te houden maar hij filmt alles. Niemand is ooit komen vragen of wij daarmee akkoord zijn en die doet dus blijkbaar wat hij wil.

Franciscus
Berichten: 38643

#10 , 28 sep 2023 20:34

Dat laatste kan niet zomaar wet op camera's is zeer duidelijk.
Maar u schrijft niet waar die 'bol' hing.....

goldenlambokid
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#11 , 28 sep 2023 21:18

Langs de straat lopen zoals overal elektriciteitspalen met een straatlicht en ook die telenet bakskes , helemaal vanboven aan zo een betonnen paal heeft hij zo een bol camera gehangen en die is ook verbonden via internet naar zijn thuisadres.

Klein pittig detail dat waarschijnlijk al vragen beantwoord , zijn vrouw (al verdacht van fraude maarja geld zat voor advocaten) is de baas van Inderdaad kan best niet vermeld worden - JurecaBE - moderator

En best aangifte doen bij politie en hen wijzen op feit dat er een privé camera OP het openbaar domein is aangebracht die niet geregistreerd is

Als ik dat niet mag vertellen moet een moderator het maar wissen.

Thomas Morus
Berichten: 5942
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#12 , 28 sep 2023 21:23

Hoe zie je dat die bol via internet is verbonden met die buur?
Zonder stroom, zonder modem, da's nog eens moderne technologie.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

goldenlambokid
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#13 , 28 sep 2023 21:29

Ehm dat zijn wel 2 totaal verschillende personen waar ik het over heb , die met die zichtbare bolcamera is geen probleem want heel de straat profiteert daarmee van , gratis afschrikking tegen dieven.

Er lopen data en stroom kabels langs die straatpaal naar zijn paardenschuur , zonder twijfel zijn er connecties aangesproken.

Telenet aansluiting in een paardenstal enkel en alleen voor die camera.

ypstars
Berichten: 64
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Skype Website

#14 , 03 nov 2023 09:28

Hallo,
1 : Als je vermoed dat hij camera staan heeft op jullie, kan je dat normaal wel zien ergens (zoals je zegt zolder etc), want als de camera jou kan zien, dan zie jij hem ook wel ergens..
2 : Die "bol" daar op een paal in straat zal wel uw verbeelding zijn..Aangezien dit zichtbaar is , en aangezien cameras op "openbare plaatsen, toegankelijk voor het publiek " , verboden zijn, en enkel door politie of overheid mogen geplaatst zijn (in het kader van openbare veiligheid, of tijdelijk voor een optreden ofzo ), kan ik mij niet voorstellen dat het ding daar lang zou hangen...Nep of niet, doet er niet toe.

Inazuma
Berichten: 9802
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#15 , 03 nov 2023 11:36


2 : Die "bol" daar op een paal in straat zal wel uw verbeelding zijn..Aangezien dit zichtbaar is , en aangezien cameras op "openbare plaatsen, toegankelijk voor het publiek " , verboden zijn, en enkel door politie of overheid mogen geplaatst zijn (in het kader van openbare veiligheid, of tijdelijk voor een optreden ofzo ), kan ik mij niet voorstellen dat het ding daar lang zou hangen...Nep of niet, doet er niet toe.
Hoeft niets verbeelding te zijn

Er hangen hopen illegale bewakingscamera's op of gericht op de openbare weg

Politie geeft er geen reet om, die gebruikt ze wanneer het uitkomt.

Tenzij iemand met bewijzen van misbruik komt, zal hier niets aan gebeuren door parketten ...

Terug naar “Privacy-bescherming”