schending van privacy ?

mariella
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

schending van privacy ?

#1 , 18 jun 2023 09:46

als "dader" heb ik voorwaarden gekregen. Bezoek psychiater. De psychiater beëindigde de sessies. Daarvan heb ik bewijs gegeven aan de justitie assistent.
Na een jaar heb ik op eigen initiatief weer een afspraak bij dezelfde psychiater gemaakt. Kwestie van een soort opvolging. Nu hoor ik van de psychiater dat de justitie assistent contact opnam om inlichtingen. Terwijl de officiële beëindiging bewezen is. Is dit geen schending van mijn privacy ?

LeenW
Berichten: 12860

#2 , 18 jun 2023 09:57

Neen, dat is een justitieassistent die zijn werk doet.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jun 2023 16:31

Alles draait erom welke inlichtingen werden gevraagd, dan wel meegedeeld door de psychiater. Je moet wel een duidelijk onderscheid maken tussen schending privacy en beroepsgeheim, twee heel verschillende zaken. Wat zegt je psychiater als je hem hierover aanspreekt. Ik ga ervan uit als hij je hierover inlicht dat hij hierbij toch ook wel de nodige uitleg geeft.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Charlottedg
Berichten: 2
Juridisch actief: Ja

#4 , 11 sep 2023 14:41

Dit is geen schending van je privacy, in de onderstaande blog heb ik doelstellingen van de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) gevonden. Sommige gegevens mogen bedrijven langer bewaren voor bepaalde doeleinden. Dit is dus niet tegen de wet in.

https://juristenblog.nl/wat-zijn-de-doe ... an-de-avg/

Issued
Berichten: 1233

#5 , 13 sep 2023 16:37

Dit is geen schending van je privacy, in de onderstaande blog heb ik doelstellingen van de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) gevonden. Sommige gegevens mogen bedrijven langer bewaren voor bepaalde doeleinden. Dit is dus niet tegen de wet in.

https://juristenblog.nl/wat-zijn-de-doe ... an-de-avg/
Dat is .nl en niet .be

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 sep 2023 22:34

Heeft u het bewijs geleverd dat u wordt gevolgd door een nieuwe psychiater als één van de voorwaarden opgelegd door de rechtbank en op te volgen door de justitieassistent?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Privacy-bescherming”