Schending beroepsgeheim en voorkeursbehandeling

C. Jo
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Schending beroepsgeheim en voorkeursbehandeling

#1 , 03 mar 2024 11:01

Onderwerp samengevoegd met zelfde vraag - JurecaBE - moderator

]Beste,

Op mijn vrijwilligerswerk als deel van beschut wonen wat deel was van mijn daginvulling,
Daar had ik mijn vrouw leren kennen.
Echter heeft de verantwoordelijke die ergotherapeute is tegen op dat moment nog mijn liefdesintresse gezegd dat dat ze moest oppassen voor mij voor mijn medicatie gebruik nadien van een andere collega gehoord dat ze tegen deze persoon ook gezegd had dat ze op mij moest letten vanwege mijn medicatie gebruik.
Ergste is ik neemde zelfs geen medicatie in die gehele periode.
In een gesprek met de ergotherapeute heeft ze toegegeven dat ze dit inderdaad gezegd heeft tegen mijn vrouw omdat ze ervan uit ging dat ik medicatie gebruikte.
Maar als ik me niet vergis is dit nog steeds schending van beroepsgeheim.

Ook zou de verantwoordelijke gezegd hebben dat ze met mij geen contact meer mocht hebben in ons privéleven.
Is dit geen schending van privéleven?

Dan tijdens de periode dat we getrouwd waren liet mijn vrouw weten dat de verantwoordelijke zou beweerd hebben dat ik eigenlijk gevoelens heb voor haar,
Ik dacht eerst dat mijn vrouw dat toen aan het verzinnen was maar met gesprek bij de ombudsdienst bleek dat ze dit ook aan deze persoon zou verteld hebben.
Ik vermoed opzettelijk stoken in mijn relatie, maar waarom?

Na al deze dingen is de relatie met mijn vrouw na 6 maand getrouwd te zijn uitgelopen op de vraag van mijn vrouw om te scheiden waarna ik verplicht werd om mijn uren aan te passen om niet meer op dezelfde momenten te komen ondanks dat ik en mijn vrouw overeengekomen waren van de huwelijksproblemen niet op de werkvloer te laten beïnvloeden en we als volwassenen vriendelijk zouden blijven.

Voor mij was dit niet mogelijk,
Ik had een volzet schema van combinatie werk school en opleiding,
Dit terwijl mijn vrouw maar 3 halve dagen werkte dus vroeg ik van op zijn minst een eerlijke herverdeling van uren ,
Zodat ik maar halve dag zou verliezen en niet 2 halve dagen ,
Echter beweerde de verantwoordelijke dat dit voor mijn vrouw niet mogelijk was terwijl ik heel goed wist dat mijn vrouw niets anders te doen heeft en zelfs in het verleden al extra is komen werken op de alternatieve momenten.

Tijdens een van de gesprekken met de verantwoordelijke beweert zij dat mijn vrouw enkel met mij getrouwd was als een soort van experiment.


Met dit alles ben ik naar de coördinatrice gestapt maar ze minimaliseren mijn klachten gewoon.

Ik voel mij verraden en weggepest door iemand die een functie heeft in de zorgsector en geen acht neemt met vertrouwelijke informatie of deze al dan feit of vermoeden is.

Dit kan toch niet zomaar ofwel?
Ik heb geen geld voor een advocaat en de pro deo die de scheiding regelt toont hier ook niet bepaalt veel interesse voor.

C. Jo
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 mar 2024 08:24

Onderwerp samengevoegd met zelfde vraag - JurecaBE - moderator

]Als een ergo therapeut tegen derden praat over jouw medicatie gebruik , maar je gebruikt geen medicatie, is dit nog steeds schending van beroepsgeheim?

Franciscus
Berichten: 38613

#3 , 15 mar 2024 19:21

Is er in uw organisatie geen vertrouwenspersoon ? Meestal iemand van de medische controledienst (arbeidsarts)

Reclame

C. Jo
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 mar 2024 16:47

Ik heb de ombudsdienst geprobeerd maar die kunnen enkel bemiddelen waar beschut wonen weigert stappen te zetten ondanks het aantonen dat een van de collega vrijwilligers bevestigd van de indiscretie over mijn zogenaamde medicatie gebruik en waar zij bevestigd berispt te zijn geweest onder vermoeden dat zij mij zou getipt hebben over mijn ex haar plannen om via advocaat geld van mij te krijgen.

LeenW
Berichten: 12852

#5 , 16 mar 2024 16:56

Bent u patiënt (geweest) van de ergotherapeute?

C. Jo
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 mar 2024 18:07

Zij was mijn begeleidster

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 mar 2024 20:15

Ik raad u aan om contact te zoeken met een CAW en uw situatie daar te bespreken. Samen kunnen jullie dan misschien meer orde krijgen in de hele situatie. Mogelijk dat een contact met een psycholoog ook meer soelaas brengen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Franciscus
Berichten: 38613

#8 , 13 apr 2024 22:43

Onderwerp samengevoegd met zelfde vraag - JurecaBE - moderator

Laster en of eerroof , lasterlijke aantijgingen.
Hebt u bewijzen.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#9 , 14 apr 2024 11:27

Waarom maakt u een nieuw topic aan?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Privacy-bescherming”