Wijkagent

VILLASWING
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wijkagent

#1 , 17 okt 2016 02:49

Beste ,
Ik ben toevallig vorige week te weten gekomen dat de gemeente Durbuy mij uit mijn eigen huis heeft uitgeschreven sinds 3 augustus , zonder mij enig bericht na te laten.
Ik verhuur soms mijn woning , om een extra inkomen , dit tijdelijk tot ik met pensioen ben.
Dan ben ik van plan in 2018 mijn huis uit te baten als BB gezien ik gescheiden ,alleenstaande moeder ben met twee kinderen op univeristeit en werk in Zaventem.
Ik ben nu met niets meer in orde , en mijn vraag is , indien ik een proces kan aandoen aan de gemeente om mij niet een bericht na te laten dat ik dringend kontakt moet opnemen met het politiekantoor , om zo toch te horen waarom zij dit wensen te doen.
Ik werk , leeft niet van de staat .
Ik zal maar een minimum pensioen ontvangen gezien ik maar 20 jaar officieel gewerkt heb en ervoor met mijn ex echtgenoot als medewerkende zonder sociale lasten te betalen , wat betekend dat ik niet gewerkt heb ( helaas ).
Kan U mij helpen.
Ik heb nu dinsdag een afspraak in het politiekantoor tesamen met de burgemeester om te horen de reden waarom ze mij hebben uitgeschreven. Ze zeggen dat de reden is dat ze mij thuis niet kunnen vinden .
Ik heb gelezen dat : indien de wijkagent na twee bezoeken mij niet kan vinden , een bericht in mijn brievenbus moet doen om dringend een afspraak te maken met het politiekantoor . Dit is niet gebeurd .
Ik moet toch verwittigd worden dat ze mij gaan uitschrijven , iedereen weet toch de gevlogen wanneer ze niet meer zijn ingeschreven.
Heb ik geen recht als Burger op de hoogte gebracht te worden. Ik heb dit per toeval vernomen omdat mijn zoon mij telefoneerde om te zeggen dat hij geen geld had op zijn kaart ( hij gebruikt het kindergeld geld voor de maand ). Ik bel bij Partena en daar krijg ik te horen dat ik niet meer ben ingeschreven sinds 3 augustus . Het ergste is nog dat ik in de week van 3 augustus , de hele week thuis was gezien het mijn zoon zijn 18 de verjaardag was . Ik had iets kunnen ondernemen .
Ik heb geen andere woning en betaal 2 kamers in studieresidentie voor mijn zonen die in Leuven studeren. U weet zelf hoe duur alles is om dit allemaal alleen te betalen gezien mijn ex echtgenoot terug naar de UK is vertrokken en ons geen geld stort.
Graag advies .
Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 okt 2016 08:00

Een domicilie moet altijd staan waar je verblijft, anders pleeg je domicilie fraude.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 17 okt 2016 09:37

Als je in Zaventem werkt en er ook woont, moet je daar ingeschreven zijn.

Reclame

Wouter VH
Berichten: 67
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 okt 2016 09:43

Gewoon een vraagje ter informatie.

Als u blijkbaar zo vaak niet thuis bent en u hebt ook geen tweede woonst, waar verblijft u dan wel?

artemis
Berichten: 3293

#5 , 17 okt 2016 10:19

Waar verblijft u dan wanneer u uw woning in Durbuy verhuurt?
Uw gebruikersnaam + Durbuy geeft alvast meerdere verhuuraanbiedingen (en ook beoordelingen) als vakantiewoning.
Als de wijkagent daar een paar keer vakantiehuurders aantreft is het toch niet onlogisch dat die concludeert dat dit uw hoofdverblijfplaats niet is?
Bij mijn weten wordt men niet voorafgaandelijk verwittigd van een ambtelijke schrapping.

Terug naar “Privacy-bescherming”