Buren kijken de hele tijd naar ons

melissa en jonathan
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Buren kijken de hele tijd naar ons

#1 , 23 jun 2016 13:11

Hallo,
Wij hebben een vakantieverblijf waar we regelmatig blijven omdat het hier zeer rustig is omdat ik momenteel met gezondheidsproblemen sukkel.
Het grootste probleem zijn namelijk onze buren.
Ze kijken de hele dag naar ons, naar wat we doen, wat we hebben gekocht van de winkel, als we even buiten zitten.
Ons vakantieverblijf is lager dan dat van hun zij hebben een venster dat uitkijkt op onze tuin en daar staan ze de hele dag voor.
Laatst wou mijn vriend de planten bemesten maar dit hebben we niet kunnen doen want binnen de minuut stonden ze aan ons poort ruzie te maken, wij gaan hier niet op in en zijn gewoon naar binnen gegaan hopent dat ze weg zouden gaan.
Z e roepen meermaals dat ze ons ''kapot zouden maken''.
We nergeren ze maar ergeren ons hier enorm aan omdat we ons eigenlijk niet meer veilig voelen en omdat ze ons altijd staan te begluren.
Ik weet niet wat ik hiervoor moet doen, hebben jullie hiermee advies?
Alvast bedankt
Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kwispel
Berichten: 572

#2 , 23 jun 2016 13:18

Tegen dat begluren helpt een hele goed psycholoog, om je dat minder aan te trekken. Ligt veeleer bij jezelf dan bij hen.

Natuurlijk als ze ook zo'n zaken beginnen roepen, dan is het een andere paar mouwen, misschien is er een soort (buren)bemiddelaar die kan optreden.

melissa en jonathan
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jun 2016 13:22

Tegen dat begluren helpt een hele goed psycholoog, om je dat minder aan te trekken. Ligt veeleer bij jezelf dan bij hen.

Natuurlijk als ze ook zo'n zaken beginnen roepen, dan is het een andere paar mouwen, misschien is er een soort (buren)bemiddelaar die kan optreden.
Ze staan gewoon de hele dag aan de venster en dreigen met ons kapot te maken, het is gewoon niet meer dragelijk. Ik voel me dan ook niet op mijn gemak als zij niet de hele dag aan de venster staan zou ik me dit niet moeten aantrekken. Ik denk dat niemand het leuk vind om de hele tijd in de gaten te worden gehouden.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 23 jun 2016 13:23

Lijden die buren soms niet aan het syndroom van Gilles de la Tourette?

Waarom bedreigen ze u? Daar moeten ze (in hun idee althans) toch een reden voor hebben?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mjers
Berichten: 1788

#5 , 23 jun 2016 14:41

En het niveau van het JF neemt een nieuwe duik... Wat heeft TS nu aan dergelijke antwoorden?

@TS, dit is eigenlijk een vorm van belaging/stalking. U kan hiervoor klacht indienen bij de politie... Maar bewijslast zal hier natuurlijk een probleem vormen.

Kan het zicht tussen venster en jullie tuin niet geblokkeerd worden?
Is hun venster wel vergund?
Mogelijk heb je iets aan onderstaande link...

http://www.habitos.be/nl/bouwen/wet-ver ... uren-4063/

duma
Berichten: 2871

#6 , 23 jun 2016 14:54

Voor de bedreiging klacht neerleggen bij de politie.
Probeer eens een geluidsopname te maken van die bedreigingen. Als ze 'correct' geuit worden, zijn ze strafbaar.

U mag gerust een gesprek opnemen zonder hen daarvan te verwittigen.

melissa en jonathan
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 23 jun 2016 18:23

Lijden die buren soms niet aan het syndroom van Gilles de la Tourette?

Waarom bedreigen ze u? Daar moeten ze (in hun idee althans) toch een reden voor hebben?
omdat we volgens hun geen water mogen gebruiken, niet buiten mogen zitten, gewoon niets.
we hebben een vijver en daar hebben ze ook commentaar op.
buiten ons hebben ze geen buren en voor we een afspanning hadden kwamen ze op onze tuin.

melissa en jonathan
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 23 jun 2016 18:24

En het niveau van het JF neemt een nieuwe duik... Wat heeft TS nu aan dergelijke antwoorden?

@TS, dit is eigenlijk een vorm van belaging/stalking. U kan hiervoor klacht indienen bij de politie... Maar bewijslast zal hier natuurlijk een probleem vormen.

Kan het zicht tussen venster en jullie tuin niet geblokkeerd worden?
Is hun venster wel vergund?
Mogelijk heb je iets aan onderstaande link...

http://www.habitos.be/nl/bouwen/wet-ver ... uren-4063/
bedankt voor de link, hun venster is veel hoger dan ons chalet is dus kunnen we hier jammer genoeg niets tegen doen.

melissa en jonathan
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#9 , 23 jun 2016 18:25

Voor de bedreiging klacht neerleggen bij de politie.
Probeer eens een geluidsopname te maken van die bedreigingen. Als ze 'correct' geuit worden, zijn ze strafbaar.

U mag gerust een gesprek opnemen zonder hen daarvan te verwittigen.
mag dit een gesprek opnemen? want ik heb dit eens opgezocht en daar stond in dat je dit niet mag opnemen wegens privacy?

Franciscus
Berichten: 38596

#10 , 23 jun 2016 19:34

Als u deelneemt aan het gesprek mag dat perfect is wettelijk.
Dus ook iets zeggen. Vb waarom doen jullie dat nu... laat ons aub gerust. maar zeker niets provocerend.

duma
Berichten: 2871

#11 , 24 jun 2016 15:31

Wat Fransiscus zegt: Een gesprek mag opgenomen als één deelnemer aan het gesprek hiervoor toestemming geeft. U geeft uzelf toestemming, dus dat is perfect wettelijk. Anders is het uiteraard als u mensen gaat afluisteren, maar dat is hier niet het geval.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#12 , 24 jun 2016 19:07

Lijden die buren soms niet aan het syndroom van Gilles de la Tourette?

Waarom bedreigen ze u? Daar moeten ze (in hun idee althans) toch een reden voor hebben?
Dat is een antwoord onwaardig.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#13 , 24 jun 2016 19:11

Zo was dat niet bedoeld. Het komt echt wel voor dat mensen wegens dat syndroom vieze dingen roepen.
Maar die kunnen daar niet aan doen want het is een (vreselijke) ziekte.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Privacy-bescherming”