Goeiedag,
Hierbij heb ik een vraagje :
14 dagen geleden werd mijn moeder (83j) ontslagen uit het ziekenhuis. Ik heb toen 3 dagen omstandigheidsverlof genomen, gestaafd met een doktersattest, dat ik thuis nodig was voor de verzorging van mijn moeder.
Nu heb ik mijn attest terug gekregen omdat ik daar geen recht zou op hebben omdat mijn moeder niet bij mijzelf gedomicilieerd staat. Dus moet ik 3 verlofdagen afstaan.
De bediende die dit terug gestuurd heeft, heeft zich bevraagd bij de personeelsdienst om te weten waar mijn moeder gedomicilieerd stond.
Kan dit zomaar, alhoewel dit haar bevoegdheid niet is, zij dient enkel mijn werkuren aan te passen in het aanwezigheidssysteem.
Kan zij zomaar beslissen over de werkuren van het personeel zonder dat die bevoegdheid op papier staat?
Graag jullie reactie hierover omdat ik een leek ben in de privacy-wetgeving.
Kan u mij eventueel verwijzen naar de wetgeving hieromtrent?
Bedankt i