privacy ivm persoonlijke gegevens op het werk

mieken
Topic Starter
Berichten: 35

privacy ivm persoonlijke gegevens op het werk

#1 , 08 feb 2016 19:10

Goeiedag,

Hierbij heb ik een vraagje :

14 dagen geleden werd mijn moeder (83j) ontslagen uit het ziekenhuis. Ik heb toen 3 dagen omstandigheidsverlof genomen, gestaafd met een doktersattest, dat ik thuis nodig was voor de verzorging van mijn moeder.
Nu heb ik mijn attest terug gekregen omdat ik daar geen recht zou op hebben omdat mijn moeder niet bij mijzelf gedomicilieerd staat. Dus moet ik 3 verlofdagen afstaan.
De bediende die dit terug gestuurd heeft, heeft zich bevraagd bij de personeelsdienst om te weten waar mijn moeder gedomicilieerd stond.
Kan dit zomaar, alhoewel dit haar bevoegdheid niet is, zij dient enkel mijn werkuren aan te passen in het aanwezigheidssysteem.
Kan zij zomaar beslissen over de werkuren van het personeel zonder dat die bevoegdheid op papier staat?

Graag jullie reactie hierover omdat ik een leek ben in de privacy-wetgeving.
Kan u mij eventueel verwijzen naar de wetgeving hieromtrent?

Bedankt i

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54
Berichten: 445

#2 , 08 feb 2016 21:47

Ik zie niet in waar de bediende een fout gemaakt heeft. Indien de wet zegt dat u omstandigheidsverlof mag opnemen in geval een persoon dat bij u gedomicilieerd is zorg nodig heeft, dan is het niet meer dan normaal dat men de vraag stelt of U moeder al dan niet bij jou inwoont. De bediende kon het misschien aan U vragen, maar het resultaat zou hetzelfde zijn, toch?

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”