mag advoctaat tegenpartij mijn gegevens opvragen?

V100
Topic Starter
Berichten: 6

mag advoctaat tegenpartij mijn gegevens opvragen?

#1 , 12 okt 2015 08:55

Onlangs kreeg ik van de rechtbank een brief om te verschijnen ivm een onderlinge overeenkomst die mijn ex-partner en ikzelf opgesteld hadden ivm de regeling voor ons zoontje.

Ik veronderstel dat we deze overeenkomst voor de rechtbank dienen te bevestigen.

Op de documenten die de advocaat vd tegenpartij ingediend heeft waren een bijlage vangetuigschrift van woonst en getuigschrift van gezinssamenstelling van mij toegevoegd.

Maar haar advocaat zonder medeweten van mij deze gegevens opvragen?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#2 , 12 okt 2015 09:50

Als hij het niet zou mogen, zou hij het ook niet krijgen van de betrokken instanties.

V100
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 12 okt 2015 10:01

Enerzijds wel, anderzijds lijkt het me wel een beetje beangstigend dat de advocaat van de tegenpartij zomaar mijn persoonlijke gegevens mag opvragen.

Ik lees op de site van de gemeente dat advocaten en gemachtigden dit inderdaad kunnen. Ik ging er eerder vanuit dat mijn eigen advocaat dit in mijn plaats zou mogen doen, maar niet de advocaat van de tegenpartij, tenzij deze mijn goedkeuring zou hebben of dat de rechtbank zijn akkoord hiervoor geeft.

Reclame

duma
Berichten: 2871

#4 , 12 okt 2015 10:13

Hij moet die zelfs opvragen. Hoe weet je anders waar je moet dagvaarden?
Er zijn nogal wat mensen die niet wonen op hun domicilieadres; kan ook altijd interessant zijn.

V100
Topic Starter
Berichten: 6

#5 , 12 okt 2015 11:50

Die gegevens had hij al.

Mijn ex en ik hebben gezamelijk een overeenkomst getroffen en zij heeft hem als advocaat genomen om haar bij te staan. Ik heb geen advocaat genomen.
Uiteindelijk heeft hij een overeenkomst opgesteld met alle gegevens, die ondertekend werd door zijn cliente en door mijzelf, en dat heeft hij doorgestuurd naar de rechtbank, met mijn getuigschrift van woonst en van gezinssamenstelling.

Nadien krijg ik van de rechtbank een uitnodiging om te verschijnen op de zitting en zie ik dat hij , naast de overeenkomst, eveneens een bewijs van woonst en gezinssamenstelling doorgestuurd heeft.

Sowieso vraag ik me af waarom dat bewijs van gezinssamenstelling nodig is , aangezien het blijkbaar gewoon de bedoeling is de rechtbank onze overeenkomst bij vonnis bekrachtigt.

Ik zie tevens dat er een 20 tal zaken op agenda staat. vraag me gewoon ook af hoe dat daar allemaal in zijn werk gaat en of de kans bestaat dat ik daar tot in de namiddag moet zitten om aan de beurt te komen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 okt 2015 11:53

Ik zie tevens dat er een 20 tal zaken op agenda staat. vraag me gewoon ook af hoe dat daar allemaal in zijn werk gaat en of de kans bestaat dat ik daar tot in de namiddag moet zitten om aan de beurt te komen.
20 zaken hoogstens 2 uur werk, er zijn kamers die 120 a150 zaken per voormiddag afhandelen, je komt daar je leven niet vertellen hoor.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

V100
Topic Starter
Berichten: 6

#7 , 12 okt 2015 12:07

Ik zie tevens dat er een 20 tal zaken op agenda staat. vraag me gewoon ook af hoe dat daar allemaal in zijn werk gaat en of de kans bestaat dat ik daar tot in de namiddag moet zitten om aan de beurt te komen.
20 zaken hoogstens 2 uur werk, er zijn kamers die 120 a150 zaken per voormiddag afhandelen, je komt daar je leven niet vertellen hoor.
ah ok :)

ja sorry maar ben totaal niet vertrouwd met dergelijke dingen dus wist niet waaraan me te verwachten

Kali
Berichten: 762

#8 , 12 okt 2015 17:34

Die attesten dienen verplicht bij verzoekschrift gevoegd te worden.

Terug naar “Privacy-bescherming”