Bewaren gsm oproep nummer.

skabalie
Topic Starter
Berichten: 178

Bewaren gsm oproep nummer.

#1 , 01 sep 2015 11:49

Hi,
omdat meer en meer mensen, van die bedenkelijke apps op hun smartphone gebruiken, zoals FB, whatsapp, snapchat enz, heb ik een nieuw nummer aangevraagd, en zal ik die aan niemand meer geven en continu privé bellen.
Want je leest nu al zoveel misbruik, dat je persoonlijke gegevens bij derden geraken door dergelijke apps.
Maar hoe zit dit met de privacy wet? Mag men een nummer van derden zomaar ter beschikking stellen aan die bedrijven, zonder toelating van de eigenaar van dit telefoonnummer? Men heeft toestemming zijn nummer op te slaan op de gsm, maar verder niks. Doch valt dit niet te controleren, wat er verder mee gebeurd.
Eigenlijk hetzelfde gebeurd, met e-mail adressen.
Men kent het e-mail adres, en door die bedenkelijke apps, kunnen die ook ten prooi vallen aan onbevoegden, en belaagd worden met van alles en nog wat.
Hoe kan men de dag van vandaag zich wapenen daartegen?
Men zou haast een soort invulformulier moeten maken op een site, waar ze moeten e-mailen, en het mail dat daarvoor gebruikt wordt om die te bezorgen, goed kunnen beschermen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 01 sep 2015 12:31

Hoe kan men de dag van vandaag zich wapenen daartegen?
.
Door u thuis op te sluiten en met niemand meer contact te hebben is de beste wijze van bescherming.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 sep 2015 12:36

Ik neem geen enkele anonieme oproep op.

En als het een openbare dienst is zoals ik eens gehad heb moeten ze maar terug bellen met een normaal toestel of een brief schrijven
.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 01 sep 2015 13:39

En als het een openbare dienst is zoals ik eens gehad heb moeten ze maar terug bellen met een normaal toestel of een brief schrijven.
Veel mensen hebben geen "normaal" toestel meer, en gebruiken enkel hun GSM. Openbare diensten mogen u trouwens bellen op elk nummer dat hen bekend is (net als iedereen anders).

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 sep 2015 14:27


Openbare diensten mogen u trouwens bellen op elk nummer dat hen bekend is (net als iedereen anders).
Dit is juist, maar ik heb het volste recht om niet op te nemen, als men anoniem belt.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

TheJudge007
Berichten: 366

#6 , 08 sep 2015 13:16

Ik neem geen enkele anonieme oproep op.

En als het een openbare dienst is zoals ik eens gehad heb moeten ze maar terug bellen met een normaal toestel of een brief schrijven
.
Dat is uw goed recht, maar er zijn nu eenmaal bedrijven/firma's/providers/diensten/banken enz.. waar men steeds een anoniem nummer gebruikt. De personen die u bellen kunnen dat niet anders omdat het door het bedrijf zo ingesteld is. Neem nu bvb een technieker van een provider die met u een afspraak wil maken om een en ander te installeren. Meestal kan en zal dat dan bvb om een anoniem nummer gaan. Deze mensen gaan er terecht van uit dat het misbruik eerder van de kant van de klant zou kunnen komen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 sep 2015 13:26

Mijn bank belt niet anoniem, ook de dokters uit de kliniek hier waar ik woon is nooit anoniem .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Privacy-bescherming”