2 personen 1 dossier

moeder1
Topic Starter
Berichten: 116

2 personen 1 dossier

#1 , 25 jun 2015 20:08

Dateert van enkele jaren geleden maar moest er vandaag aan terugdenken, had ik er verder mee moeten gaan?

Ik deed een krediet aanvraag, relatief klein bedrag on line, behoorlijk onwetend over de gang van zaken op normale manier kreeg ik melding dat krediet werd goedgekeurd en werd overgeschreven naar mijn rekening. ik betaalde de facturen die ik maandelijks kreeg thuis gestuurd.

Na x aantal maanden kreeg ik telefoon van een journaliste of ik de makro had opgelicht. Ik huh? Nooit een cent van iemand gestolen. mijn euro viel niet direct. Even later, op het werk dan nog kwam onderdirecteur met een artikel uit de krant. Ene x(naam( is de andere niet. Nu viel mijn euro. Er was een naam genoot in het spel. Woonden dan nog eens vlak bij elkaar ook. Hun makro kaart werd geblokkeerd omdat er plots een groot bedrag was overgeschreven naar volgens kredietgever hun rekening. Mijn euro was gevallen, krediet gever had van twee personen één dossier gemaakt. Grote fout dus. Contact gezocht met journalist en we gingen samen met alle papieren aan tafel zitten en bleek één gpot nat te zijn. zij kregen brieven om adreswijziging aan te geven, ik kreeg dreigingen van incassos en dergerlijke, zelf kregen we nooit iemand aan de lijn bij krediet gever en facturen die ik betaalde werden bij hun in mindering gebracht. Journaliste kreeg telkens wel iemand aan de lijn, we hebben samen in de krant gestaan omdat krediet gever niet wilde geloven dat het om twee verschillende personen ging met één dossier. Ik kreeg hun persoonlijke gegevens, identiteitskaart nr, openstaat bedrag op hun makro kaart enzomeer en omgekeerd, zij kregen mijn gegevens. Uiteindelijk snapten ze het dan toch inmiddels waren er weken voorbij aan strijd van aangetekende zendingen, mails bellen, gelukkigen trokken wij, twee naamgenoten als één persoon aan hetzelfde zeil :mrgreen: Veel gelijkenissen, beiden borstoperatie, drie dagen verschil in geboortedatum, ...uiteindelijk kwam het voor mij goed, ik betaalde gewoon het nog openstaand bedrag in één keer terug mar toen begon de lijdensweg voor de andere om eruit te kunnen stappen. Ik eiste wel een open excuus van de directie en die kreeg ik dan ook, weliswaar naar het verkeerde adres gestuurd! Maar goed, op dat moment was ik blij dat ik ermee klaar was, ik had hen even laten zien wie ik ben. Had ik eigenlijk er een zaak van kunnen maken en om schadevergoeding vragen? Uiteindelijk kreeg de ander en ik elkaars persoonlijke gegevens van rijksregister, bankrekening enzovoort.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding