Ongevraagde textos

Garene
Topic Starter
Berichten: 40

Ongevraagde textos

#1 , 15 mei 2015 08:55

Eind februari bel ik een gsm nummer en vergis met in de laatste digit.
Als de opgeroepene antwoordt hoor ik dat ik verkeerd ben en die hangt op zonder mij de tijd te laten me te excuseren.
Sindsdien heb ik al 20 smsjes ontvangen waarbij die persoon in sms-taal vraagt wie ik ben, waar ik woon, geeft me zijn leeftijd, zijn grootte, zijn woonplaats, en uiteindelijk zendt hij nu ook kusjes. Ik heb nooit geantwoord om de zaak niet te laten escaleren. Ben ook naar de politie gestapt en een leuke agent lachte dat weg zeggende dat smsen geen delict is enz.
Ook bij Mobistar kan men mij niet helpen, ze kunnen geen gsm nr (Proximus) blokkeren.
Ik heb al een paar apps geïnstalleerd op mijn Motorola G9 om dat nummer te blokkeren maar de smsjes komen er nog door.
Ik ben bang dat die man ooit mijn naam en adres zal vinden en dan ???
Hoe geraak ik van die vent af ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 mei 2015 09:02

Het eenvoudigste lijkt me om te antwoorden:
"ik ben 63 jaar, weeg 135 kg, 1m54 groot, woon voorlopig bij m'n mama, maar ben daar niet meer gedomicilieerd en wacht op een woning van het OCMW. Zin om af te spreken? " Kwestie van zo min mogelijk aantrekkelijk te lijken. Maar mogelijks is het daar nu al te laat voor.

Indien de SMSjes blijven nadat je duidelijk aangegeven hebt dat je die niet meer wil, kan je wel degelijk naar de politie gaan en klacht indienen wegens stalking. Vraag een kopie van het PV, scan die in en plaats die op internet en stuur de link via SMS door.

Garene
Topic Starter
Berichten: 40

#3 , 15 mei 2015 10:07

Dat was ik zinnens te doen. Er is een agent die ons heel goed kent en ik zal bij hem even aankloppen. Dus de politie moet me hiermee helpen ?
Waar ik razend van wordt is dat als je geen 35 meer bent wordt je aanzien als een oud besje - zelf al heb ik een veel hoger diploma en 4x zoveel verdien als die agent - niet meer de moeite waard en je behandeld wordt als een onmondig kind.
Merci voor uw snel antwoord :)

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 15 mei 2015 10:14

hmm... ik ben nog nét geen 2 maanden 35, vlug even nog een scharrel opdoen voor ik oud ben :p.

Een hoger diploma en X keer zoveel geld verdienen als een agent, doet er echter niet toe om te bepalen wie of wat gelijk heeft. Dat schrijven lijkt me nog een stuk erger dan iemand van >35 als oud beschouwen. Want geef toe, op je 35ste begin je echt wel al de eerste kenmerken van verouderen te merken (ga maar eens X keer na elkaar uit tot 3 uur en sta dan op om 6 uur voor de kinderen, je zal het wel merken :p).

Garene
Topic Starter
Berichten: 40

#5 , 15 mei 2015 10:30

Het gaat hier om het principe. Ik heb één standpunt : behandel iedereen met respect, beleefd en vriendelijk want de persoon die voor je staat is bvb misschien een hersenchirurg die je ooit zal moeten opereren of iemand aan wie jijzelf ooit zult hulp vragen.
Die achterliggende gedachte had je begrepen, hé ? Geniet van je 35ste maar pas op voor de scharrels, no good !

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#6 , 15 mei 2015 11:39

Ik zou de naam en het adres opgeven van een directeur van de belastingsinspectie of zo iets....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

jef007
Berichten: 1683

#7 , 15 mei 2015 15:09

als je dan toch 4x de wedde van een politieagent hebt, ga dan toch naar een gerenommeerd advokaat voor persoonlijk advies ( er zijn er genoeg mediageile)
en misschien heeft de agent mogelijks een hoger diploma bvb criminologie
en misschien moet die onderbetaalde agent u ooit nog ééns komen redden uit één of andere benarde situatie
baah

Turaki
Berichten: 6870

#8 , 15 mei 2015 15:14

als je dan toch 4x de wedde van een politieagent hebt, ga dan toch naar een gerenommeerd advokaat voor persoonlijk advies ( er zijn er genoeg mediageile)
en misschien heeft de agent mogelijks een hoger diploma bvb criminologie
en misschien moet die onderbetaalde agent u ooit nog ééns komen redden uit één of andere benarde situatie
baah
Een agent heeft zijn werk, en daaronder valt het opmaken van een PV wegens belaging. Wat de agent zijn diploma is, of zijn inkomen, maakt niet uit, dit lijkt mij eerder een geval van niet te veel moeite willen doen en daarom iemand afwimpelen met het veel gebruikte excuus "daar kunnen wij niks aan doen".

jef007
Berichten: 1683

#9 , 15 mei 2015 15:19

misschien wel, maar ik schreef over het gedrag van TS
maw het kleineren op dit forum van een agent

Franciscus
Berichten: 38601

#10 , 15 mei 2015 16:46

Hangt er dikwijls vanaf wat persoon en hoe die bepaalde zaken heeft verteld ....maar dan nog moet men
- niet uitlachen
- eventueel vragen stellen om vast te stellen wat er werkelijk aan de hand was.
Voor de rest zie @Turaki ... het constant opbellen van iemand 'kan' mogelijk belaging zijn.
Nu is het hier wel mogelijk dat politie u de gegevens van de ombudsdienst telecom zal geven.
Deze zullen in eerste instantie contact nemen met de beller ...

In principe is dat de procedure die door college procureurs- generaal is opgelegd.

Garene
Topic Starter
Berichten: 40

#11 , 15 mei 2015 17:03

Bedankt ! Ik zocht advies en was zeker niet van plan om een polemiek uit te lokken.

jef007
Berichten: 1683

#12 , 15 mei 2015 17:04

in plaats van de "onderbetaalde agent met het kleine diploma" te kleineren op dit forum zou TS met het "grote verstand" beter op haar strepen gestaan hebben en er een officier bijgehaald hebben die wel een pv zou opstellen

Franciscus
Berichten: 38601

#13 , 15 mei 2015 17:24

Of doorverwijzen naar de ombudsdienst telecom.

basejumper
Berichten: 4626
Locatie: Diest

#14 , 03 jun 2015 19:41

misschien ook eens op internet opzoeken met "oproepen en sms' en blokkeren"; Meeste operatoren voorzien die mogelijkheid en is vrij eenvoudig in te stellen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38601

#15 , 04 jun 2015 00:50

Maar dan blijft de persoon dat wel doen.
Dus ombudsdienst telecom... deze registeren de gegevens en nemen contact op met bellen.
Indien u dan nog een sms krijgt dan PV wegens belaging en dan vermelden dat u vervolging wenst want belaging is een van de weinige echte klachtmisdrijven.
Een klachtmisdrijf kan ten aller tijde door de klager worden gestopt.

En gedrag van de agent en inspecteur is niet 'professioneel' te noemen.

Terug naar “Privacy-bescherming”