Trampoline schendt onze privacy

NormanSchwarz
Topic Starter
Berichten: 1

Trampoline schendt onze privacy

#1 , 17 mar 2015 14:42

Ik woon in een rijwoning in een dichtbevolkte buurt en ik stel vast dat mijn buren een trampoline plaatsten in hun tuin vlakbij ons terras en hoog over de betonnen afsluiting die onze percelen scheiden. Gisteren testten ze de trampoline al eens uit en tijdens het springen kunnen ze nu inkijken op ons terras en onze tuin, waardoor geen sprake meer is van privacy. Mag dit zomaar ? Kan ik mijn buren verplichten om hun trampoline te verplaatsen ? Op welke manier pak ik dit het best aan ? Dank voor jullie reactie en advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma
Berichten: 2871

#2 , 17 mar 2015 15:20

Een praatje doen met de buurman?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 17 mar 2015 21:35

U woont in een dichtbevolkte buurt. De kans dat u dus nu al inkijk heeft, is héél groot. Tenzij volwassenen expres die trampoline plaatsen om te kunnen gluren, zie ik het probleem niet. U kan, indien u wil, altijd op eigen kosten de betonnen afsluiting verhogen (als dat mogelijk is door stedelijke reglementeringen).

Reclame

JozefVanMelle
Berichten: 21

#4 , 27 mar 2015 16:50

Als ik door het raam kijk vanachter zie ik buurman ook zijn tuin.

Enfin, gezien de afsluiting tussen de tuinen amper een meter hoog is en doorzichtig valt er sowieso niet veel te verbergen.

Ik snap het probleem niet. Slechte relatie met de buren? Ik heb makkelijk spreken natuurlijk.

Zelf heb ik een uitstekende relatie met de buurman, dus dat is al heel wat anders. Oudere man, ga hem soms helpen bij zwaarder werk in z'n tuin. Z'n thuishuis in elkaar gestoken, z'n nieuw bed geplaatst. Daarna gezellig wijntje drinken.

Terug naar “Privacy-bescherming”