facebook/twitter profiel laten blokkeren?

Cinderella1
Topic Starter
Berichten: 25

facebook/twitter profiel laten blokkeren?

#1 , 31 aug 2014 20:47

een nicht van mij heeft uit pure jaloezie echt serieus lasterlijke berichten op facebook én twitter verspreid over mijn ouders, broer en mezelf. dit allemaal omdat ik en mijn broer kinderen hebben en zij (door eigen schuld dan nog) nooit kinderen zal kunnen hebben. zij heeft haar lijf jaren geleden verknoeid als drugsverslaafde annex prostitutie en heel onze familie heeft zich van haar gedistantieerd.

kan er iets gedaan worden aan de laster die zij nu verspreidt, kunnen wij op één of andere manier haar fb en twitter laten blokkeren?

dit zou toch zomaar niet kunnen dat iemand op zo'n sociale site deze leugens en laster gaat verkopen en daar zomaar vanaf komt?

graag asap advies?

alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 31 aug 2014 20:53

De reden waarom uw nicht enz had u hier nu ook niet moeten op posten.... ok het is anoniem in zoverre dat uw nickname nergens anders wordt gebruikt.
U kan de printscreens meenemen naar de politie en de facebookpagina daar door politie zelf laten bekijken en dan klacht/aangifte doen voor alle strafbare feiten.

U kan daarna dat ook doorgeven aan twitter en facebook MET het pv nr.

kan laster en of eerroof ijn lasterlijke aantijgingen, belaging... hangt ervan af wat er juist allemaal geschreven wordt.

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”