Briefgeheim

JorisB
Topic Starter
Berichten: 78

Briefgeheim

#1 , 15 aug 2014 23:21

Tijdens het lezen van dit forum kwam ik volgend topic tegen: http://www.juridischforum.be/forum/view ... 26&t=50450.

Zodra de brief de bus van de geadresseerde bereikt heeft, stopt dus blijkbaar het briefgeheim.

Wat echter als de geadresseerde niet (meer) op het opgegeven adres woont?
Wat als er bv. nooit een persoon met die opgegeven naam op het adres heeft gewoond of als er nog post wordt bezorgd voor een vertrokken/gevluchte huurder?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 15 aug 2014 23:32

Dan moet/kan de bewoner best die brief gewoon terug droppen in een postbus met vermelding onbekend op dit adres.

Het openmaken van iemand zijn brief zou mogelijk wel een ander misdrijf kunnen zijn maar is dat een andere zaak.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 15 aug 2014 23:57

Dan moet/kan de bewoner best die brief gewoon terug droppen in een postbus met vermelding onbekend op dit adres.
Kan lijkt mij voldoende. Als je de eerste maanden alle post zo terug naar afzender stuurt, en daarna blijven dezelfde afzenders nog steeds brieven sturen, wordt dit toch snel bij het oud papier gegooid. Enkel meldingen van AS zou ik steeds terugsturen.
Er is ook geen enkele wettelijke verplichting om post terug te sturen, te bewaren, of gesloten te houden.

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 18 aug 2014 11:02

Het is aan de geadresseerde om te zorgen dat zijn post op het juiste adres toekomt, u bent op geen enkel ogenblik verantwoordelijk.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Privacy-bescherming”