Uitdrijving en schrapping domicilieadres ex-partner.

surviver
Topic Starter
Berichten: 45
Locatie: Belgie

Uitdrijving en schrapping domicilieadres ex-partner.

#1 , 26 apr 2011 22:48

Mijn ex-partner moet dmv een vonnis op straffe van uitdrijving, de woning verlaten op 1 mei. Zij zegt dat ze niet vrijwillig zal vertrekken.
Kan ik met het vonnis, naar de dienst bevolking vd gemeente gaan om haar domicilieadres alvast te laten schrappen in afwachting vd effectieve uitdrijving?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38613

#2 , 26 apr 2011 23:05

Op 1 mei kan een vaststelling gebeuren door politie die zal zien of ze al dan niet woont.
Een vonnis is niet een bewijs van woonst. Ik denk niet dat de gemeente op basis van het vonnis zal laten schrappen.
U zal moeten uitzetten via deurwaarder en dan laten schrappen via gemeente/politie
Is vonnis al betekend???

surviver
Topic Starter
Berichten: 45
Locatie: Belgie

#3 , 27 apr 2011 19:50

Is vonnis al betekend???
Neen, ben al 14-dagen aan het wachten.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38613

#4 , 27 apr 2011 19:52

Dan weet zij het officieel nog niet.

Franciscus
Berichten: 38613

#5 , 28 apr 2011 14:56

En het is de politie die de administratieve akte/PV van schrapping maakt NIET de gemeente....
Het is wel het college B en S dat schrapt ( AACB)

surviver
Topic Starter
Berichten: 45
Locatie: Belgie

#6 , 30 apr 2011 09:52

En het is de politie die de administratieve akte/PV van schrapping maakt NIET de gemeente....
Het is wel het college B en S dat schrapt ( AACB)
Ik heb op een bepaalde website (van een advocaat Elfri De Neve) gelezen dat je met dat vonnis naar de dienst bevolking kan gaan om een schrapping van domicilie aan te vragen.

jojan
Berichten: 739

#7 , 02 mei 2011 08:20

beide kunnen.

Franciscus
Berichten: 38613

#8 , 02 mei 2011 13:38

Maar zolang de politie NIET kan vaststellen dat de persoon er niet meer woont is en blijft het haar domicilie.
Ze is dan wel onwettig aanwezig maar daarvoor moet je ze dis laten uitdrijven door een deurwaarder.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”