kinderen ten laste bij nieuwe partner

kimpietjeuh1
Topic Starter
Berichten: 17

kinderen ten laste bij nieuwe partner

#1 , 12 jan 2011 12:30

Ik ben onlangs gestopt met werken en ben nu weer huismama.
Nu vraag ik me af of mijn vriend mijn kindjes ten laste kan nemen en mij zelf?
Hij is niet de biologische papa.

Groetjes,
Kim

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9896
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 12 jan 2011 18:23

Bij feitelijk samenwonen , kan dat niet. Dat kan wel als jullie wettelijk gaan samenwonen , dit wil zeggen dat jullie zich als dusdanig laten registreren op het gemeentehuis.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

kimpietjeuh1
Topic Starter
Berichten: 17

#3 , 12 jan 2011 18:37

Wij wonen nog maar net feitelijk samen, wettelijk samenwonen zouden we graag doen, maar heb een paar problemen uit men verleden, en wil zeker weten dat mijne vriend geen risico loopt!

Reclame

wanton
Berichten: 9896
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 12 jan 2011 19:35

Bij wettelijk samenwonen leeft men in een systeem van scheiding van goederen. Iedere partner heeft en houdt het zijne , zowel bezit als schulden. De andere partner heeft daar geen uitstaans mee.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

jeroen02
Berichten: 13

#5 , 14 jan 2011 11:42

Maar stel,je bent gehuwd en hebt kinderen uit vorig huwelijk.Momenteel ben je opgenomen in ziekenhuis ,is de partner dan verplicht om nog te zorgen voor de zoon van 22 jaar die geen inkomen heeft en wacht op werkloosheidsuitkering.

Bijtje
Berichten: 755

#6 , 04 feb 2011 23:22

Voor een zoon van 22 jaar is bij mijn weten niemand verplicht om er nog voor te zorgen, zelfs de biologische ouders niet (Wel eventueel (school)kosten betalen). Laat staan een zorgouder...

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”