Domicieladres

dufour
Topic Starter
Berichten: 64
Locatie: Nevele

Domicieladres

#1 , 19 sep 2009 09:44

Ik post dit om wat inlichtingen te krijgen voor een vriendin.
Ik heb een residentiële caravan aan de kust en één van mijn buren is een alleenstaande vrouw van 61.
Zij is werkzaam(nog steeds) bij het ocmw van de kustplaats waar haar caravan staat(op de camping uiteraard)
Vroeger stond haar officieel adres bij haar vriendin in de Waalse kant van Belgie(zij is zelf waalse van geboorte).
Nu is die vriendin gestorven en bijgevolg is ze haar officieel adres kwijt.
Dat mens heeft niet de financiële middelen om een huis te huren daar haar inkomsten te klein zijn.Enkel haar caravan is haar enige eigendom die ze bezit en ze moet zelfs het jaarlijkse huurgeld v/d camping in 3 of 4 stukken betalen.
Nu is m'n vraag of ze ergens wettelijk een domicilie adres kan bekomen zonder al te veel onkosten?
Alvast bedankt voor eventuele raad.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38614

#2 , 19 sep 2009 10:02

Als zij werkt bij het ocmw zit ze ineens goed.
Dat ze navraag doet bij de sociale dienst.

Te weinig verdienen als ambtenaar of als contractueel... dat is het eerste wat ik hoor. Volgens mij liggen de weddes toch wel boven de armoedegrens.

Als dat overlijden al enige tijd geleden is .. snel reageren want de mogelijkheid bestaat dat de dame ondertussen ambtelijk geschrapt is met alle gevolgen - ook voor haar wedde - van dien.

Vermoedelijk zal ze niet kunnen ingeschreven wordne op de camping gezien geen permanente bewoning toegelaten is

dufour
Topic Starter
Berichten: 64
Locatie: Nevele

#3 , 19 sep 2009 10:44


Te weinig verdienen als ambtenaar of als contractueel... dat is het eerste wat ik hoor.
Ze heeft ongeveer 1400 €/maand.
Een huis huren is nog steeds duurder dan een caravan denk ik.
Haar caravan verkopen is geen optie.

Reclame

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#4 , 19 sep 2009 11:40

no offence, maar ik verdien ook maar een goede 1300-1400 euro op de maand ( afhankelijk van het aantal dagen ) en ik kan met dit bedrag gemakkelijk een "ruim" appartement huren ( huis zou idioot zijn ) ...


en ja, ik ben ook alleenstaande

dufour
Topic Starter
Berichten: 64
Locatie: Nevele

#5 , 19 sep 2009 11:42

no offence, maar ik verdien ook maar een goede 1300-1400 euro op de maand ( afhankelijk van het aantal dagen ) en ik kan met dit bedrag gemakkelijk een "ruim" appartement huren ( huis zou idioot zijn ) ...


en ja, ik ben ook alleenstaande
Mag ik dan vragen in welke buurt ge woont? Want aan de kust vind ge niks onder de 500 €

Franciscus
Berichten: 38614

#6 , 19 sep 2009 16:59

Iets verder in het binnenland is de huurprijs normaal -- ook het ocmw kan daarbij helpen

sperwer
Berichten: 1155

#7 , 20 sep 2009 08:50

no offence, maar ik verdien ook maar een goede 1300-1400 euro op de maand ( afhankelijk van het aantal dagen ) en ik kan met dit bedrag gemakkelijk een "ruim" appartement huren ( huis zou idioot zijn ) ...


en ja, ik ben ook alleenstaande
Mag ik dan vragen in welke buurt ge woont? Want aan de kust vind ge niks onder de 500 €
Een woning huren op een paar kilometer van de kust kost niet meer dan een woning huren in het binnenland.
Daarnaast zijn de woningen die permanent verhuurt worden aan de kust niet van dezelfde prijsklasse als de vakantie appartementen en woningen die met een tijdelijk contract verhuurt worden.

1400€ netto per maand is geen slecht inkomen voor een alleenstaande en kan daar makkelijk iets mee huren of kopen.

En ook in Oostende vindt je woningen onder de 500€ per maand, alleen heb je dan geen zicht op zee.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#8 , 20 sep 2009 20:10

no offence, maar ik verdien ook maar een goede 1300-1400 euro op de maand ( afhankelijk van het aantal dagen ) en ik kan met dit bedrag gemakkelijk een "ruim" appartement huren ( huis zou idioot zijn ) ...


en ja, ik ben ook alleenstaande
Mag ik dan vragen in welke buurt ge woont? Want aan de kust vind ge niks onder de 500 €

op 1 van de belangrijke toegangswegen ( en duurdere ) in st-niklaas, vlak buiten het "centrum"

paling
Berichten: 280

#9 , 20 sep 2009 21:08

in st-niklaas,
heb pertang gisteren nog op het strand gelegen en eens goe gezwommen in sint niklaas , beter bij ons komen wonen wij krijgen ne farmen bak tegen ons deur .

ik heb in deze een vraagje ,
heeft een adres de eigenaar van de woonst sterft . om welke reden verlies je uw adres wie heeft daar over beslist en had die daar het recht toe ?
en kan je voorlopig ni terecht in een vluchthuis voor een adres ?

Franciscus
Berichten: 38614

#10 , 21 sep 2009 18:03

In principe zal betrokkene idd opgeschreven blijven ...maar uit alles blijkt dat het een (pos) adres is.
Als het appartement buiten de overleden bewoner alleen maar een postadres was zal de kwartieagent zeker een procedure opstarten en de kuisvrouw laten schrappen. Dan is ze AACB en vervolgbaar wegens geen inschrijving enz enz.

Vluchthuis zal niet pakken gezien geen IFG dossier

dufour
Topic Starter
Berichten: 64
Locatie: Nevele

#11 , 21 sep 2009 23:04

in st-niklaas,


ik heb in deze een vraagje ,
heeft een adres de eigenaar van de woonst sterft . om welke reden verlies je uw adres wie heeft daar over beslist en had die daar het recht toe ?
Haar adres stond bij een vriendin in Wallonië. Die is nu gestorven en de nabestaanden gaan het huis verkopen,dus heeft ze nu geen adres meer.
Verhuizen naar het binnenland kan ze niet want ze werkt in een ocmw rusthuis aan de kust. Ze is ongeveer 61 jaar oud en dus ander werk zoeken is ook geen optie meer.
Heb haar gebeld dat ze naar de sociale dienst moet gaan,eens benieuwd wat die gaan doen.

Franciscus
Berichten: 38614

#12 , 22 sep 2009 18:14

Als huurder zal de nieuwe eigenaar haar eerst moeten opzeggen en dat kan naargelang het type van contract en de duur van er al wonen wel enkele maanden oplopen.
En natuurlijk bedoelen we met binnenland niet Durbuy maar vb Koksijde dorp of Westkapelle enz.

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#13 , 22 sep 2009 19:18

Ik stel mijzelf de vraag wat het nut is om een officieel adres te hebben in Wallonië als de betrokken persoon eene 'vast' werk heeft aan de kust?

PS: ik ben moe, misschien werken daardoor mijn grijze cellen niet optimaal?

dufour
Topic Starter
Berichten: 64
Locatie: Nevele

#14 , 22 sep 2009 22:58

Ik stel mijzelf de vraag wat het nut is om een officieel adres te hebben in Wallonië als de betrokken persoon eene 'vast' werk heeft aan de kust?

PS: ik ben moe, misschien werken daardoor mijn grijze cellen niet optimaal?
Omdat ze als enige eigendom haar caravan heeft en op een camping kan je niet officieel wonen,dus stond haar adres bij haar Waalse vriendin.
Ze kan niet beide betalen,een caravan én een huurhuis of flat. Een caravan is naar mijn mening nog altijd goedkoper.

Franciscus
Berichten: 38614

#15 , 23 sep 2009 19:31

We komen terug bij het begin.
In de caravan wonen is GEEN optie als domicilieadres.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”