Uithuiszetting

Enivad90
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Uithuiszetting

#1 , 16 mar 2024 20:32

Mijn Domicilie staat bij mijn partner alsook de maatschappelijke zetel van mijn zaak. Echter is het huurcontract opgemaakt op mijn partner. Ik heb niet meegetekend alsook mijn naam staat niet vermeld in het huurcontract. De waterfactuur staat op mijn naam en betaal ik alsook stort ik elke maand en deel van de huur. Nu wil mijn partner me uit huis zetten. Kan dit zomaar?

Franciscus
Berichten: 38613

#2 , 16 mar 2024 20:40

Huurcontract is iets tussen huurder en verhuurder.
Bij samenwonende partners en kinderen .. wordt huurcontract toch niet aangepast?
Als u er gedomicilieerd bent dat is de administratieve (en wettelijke) regeling en die heeft het bewijs dat u daar ingeschreven bent en dus verondersteld wordt dat u daar woont.
U hebt wat men noemt een bezetting ten bede.

Een uithuiszetting is een gerechtelijke procedure door de vrederechter uitgesproken nadat er een beslissing is geweest door de vrederechter dat persoon x daar weg moet.
Daar is steeds een vonnis dat moet betekend worden en een termijn waarin en in beroep kan gaan (binnen de 30 dagen na betekening)

Enivad90
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mar 2024 22:04

Ook als de maatschappelijke zetel en de werkzaamheden van mijn zaak hier worden uitgevoerd kan ze via de vrederechter mij uit huis zetten?

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”