Schulden

Margot1990
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Schulden

#1 , 08 mar 2024 14:45

Beste,

Ik ben eigenaar van een onroerend goed. Mijn feitelijk samenwonende partner is geen mede eigenaar en heeft schulden. De collectieve schuldbemiddeling is in opstart.

Kunnen ze mijn onroerend goed afnemen voor de schulden van mijn partner?

Mvg

Margot

Franciscus
Berichten: 38613

#2 , 09 mar 2024 18:20

Op het huis niet want dat staat op uw naam
OP de goederen in het huis wel ...daar zal u bewijs moeten leveren dat u ze gekocht hebt 'voor' jullie zijn gaan samenwonen of dat u ze gekregen hebt an derden (foto's en zo - ouderdom van het voorwerp).
Indien toch met beslag zal u een 'revindicatie' procedure moeten opstarten bij de beslagrechter.
Gemene rekeningen daar kan alles afgehaald worden door GDW ...
Dat hij daar woont zonder contract is een bezetting ten bede maakt niets uit.
Feit dat hij er in geschreven is of er zelfs gewoon woont is voldoende voor een GDW

Margot1990
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 mar 2024 22:07

Wat bedoelt u met GDW?

Reclame

Margot1990
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 mar 2024 22:12

En is het ook niet zo dat als men in collectieve schuldbemiddeling gaan, de schuldenaar net beschermd wordt tegen het in beslag nemen van roerende goederen?

Ps:

Mijn vriend heeft een brief ontvangen waarin iets staat over verkoop van onroerend goed, ik begrijp er niet veel van maar heb een grote angst dat ze mij willen dwingen mijn huis te verkopen. Het huis staat inderdaad enkel op mijn naam, ook al het geld dat er in gestoken is om het te bouwen is mijn geld geweest.

Zou u aub de brief kunnen nalezen en mij op de hoogte brengen wat die juist inhoudt en welke stappen mijn partner dient te ondernemen en/of welke stappen ik dien te ondernemen?

(Indien het mogelijk is om hiervan foto’s op forum te zetten)


Mvg


Margot Van Braekel

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”