laten ondertekenen van papieren zonder dat die persoon het wil.

pekrisan
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

laten ondertekenen van papieren zonder dat die persoon het wil.

#1 , 08 mar 2024 14:07

moeder is 8 maanden geleden overleden en ik heb vader woont sindsdien bij mij. We zijn met 5 kinderen. in 1980 heeft hij een contract door de notaris laten opmaken "laatstlevende erft alles'. Het huis is onlangs verkocht en verkoop wordt binnenkort getekend. telkens als mijn zus papa komt halen (1 dagje van 5 a 6 uur) heeft ze hem ofwel iets laten tekenen, of naar de doc geweest voor verklaringen. ik wordt echter nooit of via via weken later op de hoogte gebracht. nu denk ik dat zij mijn vader een volledige volmacht heeft laten tekenen. sinds mama 4 jaar geleden ziek was gingen wij daar het huishouden den. ik winkelde en zij deet de rekeningen. Na het overlijden vondt ze het maar niks dat hij bij mij mocht wonen. mijn vader tekent vanalles wat hij niet wil of begrijpt wat ze hem laat tekenen. haar antwoord:als ik hem iets laat tekenen vraag ik altijd omhet te lezen maar ja als hij dat niet nodig acht. nu zijn ze er (1 broer en 1 zus) ze er in geslaagd om acte laatslevende erf alles te veranderen in delen door 6. als ik spreek om zijn papieren te doen omdat hij bij mij woont en ik volledig voor hem zorg krijg ik het antwoord dat hij dan naar een home moet. En dat wil hij helemaal niet.
Bedankt

Franciscus
Berichten: 38613

#2 , 15 mar 2024 19:22

Hebt u er al aan gedacht om een bewindvoerder te laten aanstellen?

Inazuma
Berichten: 9780
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 16 mar 2024 11:14

moeder is 8 maanden geleden overleden

nu zijn ze er (1 broer en 1 zus) ze er in geslaagd om acte laatslevende erf alles te veranderen in delen door 6.
Je kan een huwelijkscontract niet veranderen na overlijden ...

Die bepalingen zijn echter niet meer in overeenstemming met het huidige wettelijk erfrecht

Reclame


Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”