Volwassen kind met kanker ten laste?

domgeweest
Topic Starter
Berichten: 11

Volwassen kind met kanker ten laste?

#1 , 19 dec 2023 17:38

Beste allen,

In 2022 is bij mijn volwassen dochter die apart woonde kanker geconstateerd. Nadat zij ziek werd is zij ontslagen bij haar werkgever, dit is nog een apart probleem.

Na de behandeling van de eerste tumor zijn er nieuwe tumoren gevonden in 4/2023 die chemo, operaties en bestraling vereisen.

Omdat zij te ziek was om voor zichzelf te kunnen zorgen en dit financieel ook niet kon dragen is zij terug bij ons komen wonen. Het gevolg is dat
1) zij momenteel een uitkering van de mutualiteit krijgt die zelfs niet genoeg is om haar medische kosten te kunnen dekken
2) ik minder werk om voor haar te kunnen zorgen
3) mijn man 1/5de tijdskrediet heeft genomen

Niettegenstaande wij dit graag voor haar betalen brengt dit toch wel financiele problemen met zich mee. Ik vraag mij dan ook af of hier geen regeling voor bestaat?

basejumper
Berichten: 4634
Locatie: Diest

#2 , 19 dec 2023 19:41

Geachte

Ik leef mee met uw situatie. Het al dan niet ten laste zijn hangt af van haar (vervangings)inkomen. Gezien zij een ziektevergoeding krijgt is die kans klein. Wat de medische kosten betreft is er toch een maximumfactuur?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

domgeweest
Topic Starter
Berichten: 11

#3 , 20 dec 2023 06:45

Beste @Basejumper,

De maximumfactuur is er inderdaad, maar dit dekt spijtig genoeg niet alles. Denk bv. maar aan osteopaat, of producten voor comfort zoals goede producten voor haar- en huidverzorging, het dagelijkse parkingticket, het ziekenhuisbed, hogere verwarmingskosten,...

Dit is ook niet het grootste probleem, het is veeleer de combinatie van minder inkomen omdat wij als ouders minder werken, en meer uitgaven.

Reclame


Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”