Feitelijk samenwonend en partner wil woning niet verlaten

Lsdbrbntr
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Feitelijk samenwonend en partner wil woning niet verlaten

#1 , 10 dec 2023 04:11

Ik ben feitelijk samenwonend in mijn eigen gekochte woning. Mijn vriend is dus bij mij komen wonen. Nu is de relatie verbroken door continu ruzie en harde woorden, maar geen geweld. Geschreeuw en geroep. Ik wil mijn partner uit mijn woning, ik wil hem wel een regeling geven zodat hij iets kan zoeken. Maar hij stelt onredelijke voorwaarden kwa max huurprijs en wat er allemaal moet inzitten waardoor hij nooit iets nieuw gaat vinden. En zegt dat hij het recht heeft om nog maanden in mijn wonen nog te blijven. Ik zou hem wel de tijd willen geven maar hij weigert apart te slapen er zijn nochtans drie kamers, blijft schreeuwen en er zijn kinderen een zoon van mij en een dochter van hem. Ik weet niet hoe ik dat moet aanpakken om hier een oplossing voor te vinden. Ik wil het zo vredelievend mogelijk doen en geen politie. Maar het is zo ver gekomen dat ik nu bij vrienden slaap met mijn zoon opdat hij mijn woning niet wil verlaten of rustig wil zijn en niet schreeuwen. Ik vind nergens wat ik kan doen, moet ik naar de familierechtbank, de vrederechter, of politie... Zijn adres staat ook nog maar pas bij mij.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 10 dec 2023 09:23

Dringend naar Vrederechter stappen met verzoek tot uitzetting.
Je kan dit zelf doen
Geen advocaat voor nodig, er zijn geen absurde vormvereisten (wat moet er zeker wel in staan: jouw naam, rijksregisternummer; zijn naam en best ook RRN, en adres waar je hem uitgezet wil hebben als eigenaar, en waarom)

Probeer schriftelijk aan te tonen (berichten etc ...) dat hij al langer de kans gekregen heeft om een andere woning te zoeken, anders gaat de Vrederechter die termijn in zijn ogen "redelijk" houden (en van 0 vertrekken, alsof de eerste vraag pas nu komt)


En ga terug in je eigen woning wonen !
Bij geringste agressie: politie bellen.

Lsdbrbntr
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 dec 2023 10:36

Kan je dan de politie bellen voor enkel geschreeuw en verwijten? Want geweld zelf doet hij niet. Hij stopt gewoon niet met roepen en verwijten zelf waar mijn zoon bij staat.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2331
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 dec 2023 10:47

Ook dan kan je gerust de politie bellen en zeggen dat dit bedreigend overkomt en je bang bent dat het zal escaleren naar geweld.

Dit stuurt een sterk signaal naar je ex. Er zijn ook voldoende cases waar de interventie-eenheid dit tijdelijk oplost door de niet-eigenaar te vragen de woning verlaten om de rust te laten wederkeren.

Maar voor een definitieve oplossing zal je naar de vrederechter moeten. En zo snel mogelijk. Uitstel krijgen door de ex is altijd mogelijk, en de vrederechter kan moeilijk rekening houden met de voorgeschiedenis toen hij nog niet betrokken was.

Franciscus
Berichten: 38613

#5 , 10 dec 2023 17:19

Opletten dat uw ex partner u niet op uw adres laat uitschrijven want dan hebt u meer problemen.
U hebt geen adres en hij zit veilig.
Ook bij de gemeente gaan melden dat u zeker niet mag afgeschreven worden of anderen op uw adres ingeschreven worden zonder dat u in kennis wordt gesteld.
Als uw ex-vriend weet wat te doen kan het al gebeurd zijn. (heb zoiets meegemaakt)
Zorg trouwens dat u een inventaris hebt van alles wat in woning staat ( neem foto's) en fotografeer de registratienummers.
Zorg dat alle belangrijke papieren loonbewijzen - rekeninguittreksels - juwelen en waardevolle voorwerpen ook die van kind - polissen van allerlei aard - aankoopbewijzen - bewijzen betalingen nutsvoorzieningen -alle zaken van emotionele waarde - reservesleutels - dubbel sleutel auto enz enz niet meer thuis liggen maar bij bank of op een ander adres liggen. Niet te vergeten volmachten op bank en andere rekeningen - paswoorden van alle site- laptop of PC enz kastje garagepoort enz enz

Dus wel aangifte doen bij politie voor deze feiten.
En verder bij elke keer dat het begint de politie bellen.

AL deze elementen Pv's meldingen kunnen uiteraard bij VR als bewijs worden gebruikt.
In elk geval uw ex-partner al met een Aangetekend Schrijven met Antwoord / Reponsekaart in kennis stellen dat hij tegen eind januari het pand met zijn kind moet verlaten hebben.

Bij VR aandringen op zeer korte termijn gezien - ik vermoed het de breuk niet van gisteren is -

Bedreigend schreeuwen kan / zal beschouwd worden als psychisch geweld

Zeker als IFG te klasseren - míjn heel bescheiden mening inzake zulke feiten.

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”