Verdeling ingebracht kapitaal na einde relatie.

Papa&Mama
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verdeling ingebracht kapitaal na einde relatie.

#1 , 03 dec 2023 20:11

Bij de aankoop van hun appartement heeft mijn dochter haar spaarcenten gebruikt, samen met een gemeenschappelijke lening, om de aankoop te betalen. Haar vriend heeft niets betaald of ingebracht bij de aankoop. Van de overschrijving van haar spaarcenten naar de notaris is een bewijs nl de bankafschrift. Nu is de relatie ten einde en wil mijn dochter het appartement overnemen. Echter eist haar ex-vriend nu de helft van de waarde van het appartement maar ook de helft van de ingebrachte spaarcenten. Van het appartement begrijp ik volledig, maar heeft hij ook recht op de helft van mijn dochter haar ingebrachte spaarcenten??? Zij hebben steeds feitelijk samengewoond.

Thomas_A
Berichten: 2331
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 dec 2023 20:20

Volgens welke verdeling staat de aankoop beschreven? Indien 50/50: werd er een aparte vordering opgemaakt voor het verschil met de effectieve inbreng?

Papa&Mama
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 dec 2023 20:29

De aankoop staat beschreven als 50/50 en er is een document opgemaakt dat er spaarcenten van de dochter inzitten. Maar geen speciaal document voor een vordering.

Reclame

basejumper
Berichten: 4631
Locatie: Diest

#4 , 03 dec 2023 21:33

Kan u wat meer gegevens bezorgen? Wat was koopsom? Hoe lang geleden? Hoeveel banklening? Hoe lang geleden? Wat zal nu de verkoopwaarde zijn? Wat is openstaand saldo woonkrediet?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”