Is dit goed geregeld samenwonen?

Liv1946
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Is dit goed geregeld samenwonen?

#1 , 17 okt 2023 14:45

17 jaar geleden leerde ik mijn vriend kennen. Ik had een zoon van 2, hij had geen kinderen. Ik en mijn zoon trokken bij hem in. Hij betaalde zijn lening van zijn woning en vaste kosten (TV, water, electriciteit,…) Ik betaalde de rest ( ons eten, voedingsmiddelen, onderhoudsproduct, etentjes,…). Ik kreeg wel maandelijks zijn maaltijdcheques. Na 4 jaar heb ik een nieuwbouwwoning gebouwd en heeft mijn partner bij mij ingetrokken. Ik betaalde alles, mijn partner gaf enkel zijn maaltijdcheques. Na 4 jaar heb ik mijn woning verkocht omdat we er alle 3 niet graag woonden. Dan hebben we 3 jaar gehuurd en kreeg ik van mijn partner de helft van de huur (400 €) en 385 € voor voeding en vaste kosten en kreeg ik ook zijn maaltijdcheques (192 €). Dan heb ik terug een woning gekocht en mijn partner betaald me nu maandelijks 885 € en krijg ook zijn Maaltijdcheques.
Je mag niet in het verleden kijken maar heb heb het soms moeilijk met de 4 jaar waar ik enkel maaltijdcheques kreeg en ik was zelfs 2 van die 4 jaar werkloos.

Franciscus
Berichten: 38614

#2 , 17 okt 2023 14:52

Vrees dat daar niets meer aan te doen zal zijn gezien inderdaad in het verleden.
U kan alleen voor te toekomst een overeenkomst maken.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”