verhuis naar ouderlijke woning

SWAMI
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verhuis naar ouderlijke woning

#1 , 23 sep 2023 23:11

Hallo, mogelijk moet ik binnenkort mijn huidige huurwoning verlaten daar ze door zeer slechte isolatie onbewoonbaar kan verklaard worden.
Daar ik invalide ben (ik verplaats mij met een scootmobiel, verder ben ik vrij zelfredzaam) heb ik een bescheiden inkomen (invaliditeitsuitkering) waardoor huisbazen niet erg happig zijn om aan mij te verhuren.
Ik zoek iets binnen de ≈ 5km van supermarkten, en dat toch vrij rustig gelegen is; ik heb namelijk veel moeite met continue zwaar vrachtverkeer, knallende motorfietsen, geroep en getier 's nachts aan cafés: ik heb door mijn probleematiek rust nodig.
Nu ligt mijn ouders hun woning precies op de goeie locatie voor die rustige leefomstandigheden.
Er is ook een garage op het terrein.
Verder wonen mijn zus en mijn broer beiden in een straal van 1,5 km.
Nu vroeg ik mij af of het voor mij mogelijk is om daar (met mijn ouders hun goedkeuren uiteraard) te gaan wonen.
Ik heb hier reeds wat gelezen over het verschil tussen huren en inwonen, maar het is mij allemaal niet zo heel duidelijk, en ik vrees dat ik gemakkelijk over bepaalde details heen zou kunnen kijken.

M.V.G,
Dirk.

bullgod
Berichten: 307
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 sep 2023 23:21

wil u in de garage gaan wonen?

waarom zou u niet bij uw ouders mogen inwonen als zij dat willen?
Prietpraat is des duivels oorkussen.

Sirkii
Berichten: 5420

#3 , 23 sep 2023 23:46

Uw ouders kunnen beslissen om u gratis te laten inwonen zolang ze leven. Daar kunnen uw broers/zussen niets tegen inbrengen. Na hun overlijden moet je weliswaar een bezettingsvergoeding aan je 2 broers/zussen betalen zolang je r nog woont. Dit als ze het vragen (wat normaal is als de erfenis openvalt)

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 sep 2023 16:25

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”