Controle kinderbijslag

Eenzaam
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Controle kinderbijslag

#1 , 12 sep 2023 09:27

Ik ben gescheiden in 2008, woning via beslagrechter verkocht, faillissement, veel schulden. Hierna huurde ik een dure woning en wilde goedkoper gaan wonen. Vriend heeft mee het huurcontract getekend omdat huisbaas niet aan een alleenstaande vrouw wou verhuren. Pidpa wilde mij niet aansluiten ivm schulden, dus vriend nam dit op naam. Wij hebben nooit effectief samengewoond, hij woonde eerst bij zijn hulpbehoevende moeder nu bij een vriend. Donderdag stond de inspectie van de kinderbijslag hier. Hoe groot is de kans dat ze mij niet meer gaan zien als alleenstaande?

Thomas_A
Berichten: 2335
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 sep 2023 12:34

Staat uw vriend ook bij die vriend gedomicilieerd?

Op zich is het niet raar dat men zich vragen stelt als iemand wel mee huurt en contracten nutsvoorzieningen afsluit, maar als het op kindergeld aankomt er dan niet woont.

bosprocureur
Berichten: 6860

#3 , 12 sep 2023 13:20

Niet erg fraai naar de verhuurder toe.

Maar kom.... Is die vriend dus ooit bij u gedomicilieerd (geweest) op datzelfde adres dus ?

Reclame

Meeboohh
Berichten: 50

#4 , 12 sep 2023 13:46

groeipakket (of kinderbijslag) houdt geen rekening met de gezinssamenstelling. Het geld komt de moeder toe en is afhankelijk van het aantal kinderen.

lucas123456
Berichten: 58
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 sep 2023 14:42

is afhankelijk van het aantal kinderen.
En van het gezinsinkomen voor wat betreft de sociale toeslag (wat kan stijgen als er een partner bij komt...)

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 sep 2023 23:15

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Eenzaam
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 sep 2023 13:19

Vriend is hier nooit gedomicilieerd geweest, heeft na zijn scheiding eerst bij zijn moeder gewoond daarna alleen gewoond, vervolgens terug naar zijn moeder om voor haar te zorgen tot ze is overleden, huis verkocht en bij een vriend gaan wonen.
Ik gescheiden woning gehuurd (alleen) van 1650 euro per maand met maar 4 slaapkamers (9 personen), vond een huis van 1350 euro met 6 slaapkamers en wilde daar gaan wonen.
Verhuurde eiste 2 personen op het huurcontract wilde niet aan een alleenstaande moeder verhuren terwijl mijn huur hiervoor veel hoger lag.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#8 , 13 sep 2023 22:31

Er moet toch een aanleiding zijn geweest om een controle uit te voeren.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”