Wie aanklagen

Esha
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wie aanklagen

#1 , 01 sep 2023 12:49

Beste,
5 jaar terug had ik een relatie waarmee ik feitelijk samenwonend was. We hadden samen een unigron account aangemaakt en na een tijdje haar minderjarige broer een gsm playstation en playstation console had besteld via ons account op afbetaling en heeft laten leveren op een andere adres waar hij woonde. Ik was er totaal niet op de hoogte na een tijdje beginnen we de facturen binnen kregen en reminder dat we niet betaald hebben. Mijn ex had beloofd dat ze me ging terug betalen en na een tijdje was ze vertrokken en ik blijf over op een gegeven moment kwam er rechtdeurwaarde om die betaling van 2228€. Zodat ze vertrokken was moest ik ze allemaal betalen maar de facturen stonden zowel op haar als mijn naam maar ik heb de bijdrage op zich moeten nemen. Ik ben 2x naar politie geweest met al de bewijzen om de broer aan te klagen maar er is niks gebeurd ook met de prodeoadvocaat erover gehad niets geholpen. Moet ik in die situatie mijn ex aanklagen???? Het is idd al 5 jaar geleden omdat ik in de schulden zat door haar dat ze vertrokken was de huur betalen en unigron en de afbetaling van haar auto die ze ook mee nam.
Graag wat advies
Mvg

Franciscus
Berichten: 38613

#2 , 01 sep 2023 13:04

U zal naar de burgerlijke rechtbank moeten voor uw ex onder de €5000 is de vrederechter bevoegd.
Politie zal weinig doen want tussen u en ex is dat een burgerlijk geschil.
Feit dat broertje account mocht gebruiken is zo direct ook niet strafbaar en zeker geen diefstal.
Hij had toelating de account te gebruiken zodoende..

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”