Geen energiecontract afgesloten cohousing

LeenW
Berichten: 12852

Re: Geen energiecontract afgesloten cohousing

#16 , 16 aug 2023 09:40

Voor de volledigheid, wat staat er juist hierover in uw huurcontract en wanneer loopt dit af?

Cm28
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#17 , 16 aug 2023 11:04

Ik heb al 10 maanden de huur van de medehuurders voorgeschoten zodat de verhuurder dit altijd op tijd heeft gekregen. Dat het op de verhuurder afgeschoven wordt lijkt mij wat kort door de bocht.

Ik heb het pand verlaten begin juli en de twee medehuurders willen de verantwoordelijkheid niet nemen om een energiecontract af te sluiten. Ik begrijp dat ik tot het einde van de maand daar dan nog verantwoordelijk voor ben, maar als ik een energiecontract op mijn naam af sluit en de medehuurders niet willen betalen, draai ik daar (weer) alleen voor op.

Cm28
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#18 , 16 aug 2023 11:07

In het huurcontract staat dat de huurders verantwoordelijk zijn voor een energiecontract. Mijn huurcontract loopt op het oud adres nog tot eind augustus. We staan met drie op het huurcontract, maar als er twee de verantwoordelijk niet nemen, vind ik niet terug of ik als derde dan opdraai voor het volledige verbruik terwijl ik daar niet meer woon sinds begin juli.

Reclame

Lanox
Berichten: 3525
Juridisch actief: Nee

#19 , 16 aug 2023 11:15

Elke huurder gaat hoofdelijk verantwoordelijk zijn, en kan dus door de verhuurder aangesproken worden voor alle centen. Bent/wordt u ook geschrapt van het huurcontract?

LeenW
Berichten: 12852

#20 , 16 aug 2023 11:25

Ik vermoed ook hoofdelijke aansprakelijk, concreet wil dat zeggen dat de verhuurder de gemakkelijkste oplossing (= u) kan kiezen en dan moet u het maar zien terug te vorderen bij de anderen.

Cm28
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#21 , 16 aug 2023 11:59

Vanaf 1 september start een nieuw huurcontract zonder mij.

Ik heb ondertussen ook nog eens contact gehad met de verhuurder. Hij gaat langsgaan bij de medehuurders om een energiecontract op een van hun namen af te sluiten. Moesten ze dit nog niet willen doen, sluit ik er een op mijn naam af voor juli en augustus en ben ik in orde, maar dan zit de verhuurder in september weer met hetzelfde probleem.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”