Vriendin zou bij mij komen wonen maar is handelingsonbekwaam

Glenn1987
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Vriendin zou bij mij komen wonen maar is handelingsonbekwaam

#1 , 03 jul 2023 16:38

Hallo iedereen

Zit met een probleem, mijn vriendin zou bij mij komen inwonen
De wijkagent is langs geweest en we zijn al naar de gemeente geweest en het adres is veranderen alles bleek oke te zijn

Nu hebben wij een mailtje ontvangen dat mijn vriendin handelingsonbekwaam is van haar bewindvoerder en dat ze niet mag kiezen waar ze haar adres zet

Kan dit zomaar ?

Thomas_A
Berichten: 2440
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jul 2023 16:56

Handelingsonbekwaam of onder bewindvoering wegens schulden?

LeenW
Berichten: 12959

#3 , 03 jul 2023 16:59

Wet is wet, bewindvoerder heeft daar niets in te zeggen.

Reclame

Glenn1987
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 jul 2023 17:13

Handelingsonbekwaam of onder bewindvoering wegens schulden?
handelingsonbekwaam onder bewindvoerder dat stuurde ze toch in de mail

Glenn1987
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 jul 2023 17:18

Wet is wet, bewindvoerder heeft daar niets in te zeggen.
? Bewindvoerder mailde en schreef in die mail dat het domicilie adres niet bij mij kon staan omdat mijn vriendin handelingsonbekwaam is

LeenW
Berichten: 12959

#6 , 03 jul 2023 20:03

Wet is wet, bewindvoerder heeft daar niets in te zeggen.
? Bewindvoerder mailde en schreef in die mail dat het domicilie adres niet bij mij kon staan omdat mijn vriendin handelingsonbekwaam is
Domicilie moet staan waar de persoon werkelijk verblijft, dat is de wet. Ik heb geen weet van een uitzondering voor handelingsonbekwame personen.

builder
Berichten: 190

#7 , 03 jul 2023 20:39

De vraag is eerder: mag een handelingsonbekwaam persoon zelf beslissen om te verhuizen zonder toestemming/medeweten van bewindvoerder en eventueel vrederechter?


Inazuma
Berichten: 9841
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 04 jul 2023 15:45

Nu hebben wij een mailtje ontvangen dat mijn vriendin handelingsonbekwaam is van haar bewindvoerder en dat ze niet mag kiezen waar ze haar adres zet
Tuurlijk kan dit wanneer een persoon onder bescherming staat.

1 van de mogelijke maatregelen bij dergelijke bescherming, is dat zij niet mag verhuizen zonder voorgaande toelating van de Vrederechter

Inazuma
Berichten: 9841
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 04 jul 2023 15:46

Wet is wet, bewindvoerder heeft daar niets in te zeggen.
:shock:

Niet mogen verhuizen zonder voorgaande toestemming Vrederechter, is een van de vrij typische maatregelen bij bescherming ... dat staat dan wel in een vonnis

LeenW
Berichten: 12959

#11 , 04 jul 2023 16:31

Wet is wet, bewindvoerder heeft daar niets in te zeggen.
:shock:

Niet mogen verhuizen zonder voorgaande toestemming Vrederechter, is een van de vrij typische maatregelen bij bescherming ... dat staat dan wel in een vonnis
Dat staat los van de domicilie. In een chalet mag men ook niet vast wonen, maar de persoon moet daar wel ingeschreven worden als die daar woont.

Dit lijkt mij hier exact dezelfde situatie, los van het feit of de persoon wel of niet mag verhuizen van de bewindvoerder, moet de inschrijving aanvaard worden als ze daar werkelijk woont.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”