aangekochte goederen op btw-nummer

GB2702
Topic Starter
Berichten: 236

aangekochte goederen op btw-nummer

#1 , 11 apr 2023 12:14

Beste,

in 2020 en 21 zijn op mijn btw nummer goederen geleverd die gebruikt zouden worden om een webshop te starten. De goederen gaat over materiaal om wenskaarten te maken zoals snijmallen, stempels enzoverder. Deze goederen heb ik toen laten leveren op het adres van een vriendin omdat ik omwille van Covid op haar dochtertje bleef passen en ze het ook zelf voorstelde. Nu vraag een deel van de goederen terug en ze wil ze mij niet terug bezorgen daar ze bij haar geleverd zijn. De goederen staan dus zoals gezegd op mijn naam en btwnummer en zijn door mij betaald.

Ik geef haar tijd tot aanstaande zaterdag. om de spullen terug te geven en dit op het moment dat ze spullen van haar bij mijn ouders komt halen, dit zijn spullen die ze tijdelijk bij mijn ouders op zolder mocht opslaan.

Wanneer ze zaterdag mijn spullen niet bijheeft ben ik van plan om een advocaat in te schakelen en ten tweede ben ik ook van plan het bedrag dat ik maandelijks betaal aan haar, voor de overname van het hondje dat ze impulsief gekocht maar niet voor kon zorgen, niet meer over te maken naar haar maar maandelijks af te halen en bij te houden tot ik de spullen van mij terug heb. Is dit een goed idee of zijn er andere stappen die ik kan ondernemen?

Franciscus
Berichten: 38739

#2 , 12 apr 2023 22:03

Waar de goederen staan doet er niet toe ze behoren bij de firma.
Maar als u ze daar laat staan zak u haar aangetekend in gebreke moeten stellen (om bewijs te hebben).
Ik zie er (voorlopig) niets strafbaar in.
Is dus een pure burgerlijke zaak en niets voor politie.

GB2702
Topic Starter
Berichten: 236

#3 , 13 apr 2023 12:04

Ok ik had al een aangetekend schrijven gestuurd naar haar.

Geachte mevrouw X,
Via dit schrijven geef ik u een laatste mogelijkheid om de goederen die destijds in 2020 en volgende jaren besteld en betaald zijn Bij Y op het btw nummer van ABC (BExxxxxxxxxx) en geleverd zijn op uw adres terug te bezorgen. De reden van levering op uw adres had te maken met het feit dat het in volle Covid periode was en ondergetekende op uw dochter bleef passen zodat u naar het werk kon gaan.
Ik vraag u om de goederen aanstaande zaterdag 15 april 2023 mee te brengen naar het adres XXX te X waar u de goederen die u tijdelijk kon opslaan komt halen. Wanneer u geen goederen bijheeft dan krijgt u een laatste mogelijkheid om de goederen op datum van 23 april 2023 om 12u00 af te leveren op mijn adres BBB te B.
Bij niet aflevering van de goederen zullen er verdere juridische stappen ondernomen worden doormiddel van een dagvaarding voor de Vrederechter in P.
Ik mag hopen dat u het niet zover wil laten komen en vertrouw op een minnelijke regeling door het bezorgen van de goederen.
Dit schrijven wordt u verstuurd onder alle voorbehoud van rechten en zonder enige nadelige erkentenis.
Met vriendelijke groet,


Dus ik sta al sterker in mijn schoenen

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2592
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 apr 2023 12:13

Opmerking : u vraagt slechts een gedeelte van de goederen terug = deelt u wel de gehele info mee ?
Goederen 2-3 jaar geleden aldaar geleverd : en inmiddels heeft u die niet meegenomen. Vraag die rijst is waar voert u uw activiteiten uit ? Bij haar of bij uw woonst ?
De goederen werden geleverd op haar adres waar u toen aanwezig waart en waarschijnlijk de goederen in ontvangst heeft genomen.
Nu de Covid periode is reeds enige tijd afgesloten, had u die inmiddels dan niet nodig voor uw activiteit ?

Toch niet te rap victorie kraaien. Bewijs dat zij de goederen in bezit heeft ?

LYNX XX
Berichten: 2592
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 apr 2023 12:16

Ok ik had al een aangetekend schrijven gestuurd naar haar.

Geachte mevrouw X,
Via dit schrijven geef ik u een laatste mogelijkheid om de goederen die destijds in 2020 en volgende jaren besteld en betaald zijn Bij Y op het btw nummer van ABC (BExxxxxxxxxx) en geleverd zijn op uw adres terug te bezorgen. De reden van levering op uw adres had te maken met het feit dat het in volle Covid periode was en ondergetekende op uw dochter bleef passen zodat u naar het werk kon gaan.
Ik vraag u om de goederen aanstaande zaterdag 15 april 2023 mee te brengen naar het adres XXX te X waar u de goederen die u tijdelijk kon opslaan komt halen. Wanneer u geen goederen bijheeft dan krijgt u een laatste mogelijkheid om de goederen op datum van 23 april 2023 om 12u00 af te leveren op mijn adres BBB te B.
Bij niet aflevering van de goederen zullen er verdere juridische stappen ondernomen worden doormiddel van een dagvaarding voor de Vrederechter in P.
Ik mag hopen dat u het niet zover wil laten komen en vertrouw op een minnelijke regeling door het bezorgen van de goederen.
Dit schrijven wordt u verstuurd onder alle voorbehoud van rechten en zonder enige nadelige erkentenis.

Deze zin begrijp ik niet in de context van bedoelde schrijven.

Met vriendelijke groet,


Dus ik sta al sterker in mijn schoenen

GB2702
Topic Starter
Berichten: 236

#6 , 13 apr 2023 12:48

De goederen die destijds aangekocht zijn zijn goederen om kaarten te maken zoals knipvellen, snijmallen, stempels, inkt en dergelijke. Goederen zijn destijds daar geleverd omdat ik een webshop ging starten met de verkoop van deze materialen omdat ze toen mij wat wou helpen zei ze dat ze voorbeelden ging maken die dan op de website of FB konden gezet worden. Ik heb dan die goederen gekocht zodat ze deze kon gebruiken om die kaarten te maken. ze heeft ze niet gekregen! Knipvellen worden in de verkoop aangeboden per stuk maar zitten verpakt met 10. klein materiaal zoals plakband en zo daar spreek ik niet over dat ik die terug wil, het gaat me vooral om de snijmallen en inkt. Iemand anders, mijn moeder, wil deze voorbeelden maken voor mij zodat ze ook een bezigheid heeft nu ze gepensioneerd is.

Bewijs dat ze de goederen heeft heb ik, ze heeft het zelf toegegeven op whatsapp aan mij.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”