Slot op de deur

drdre
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Slot op de deur

#1 , 23 mei 2016 21:42

Hallo,

We zijn gehuwd en het verloopt laatste tijd niet zo goed meer tussen ons.
Veel ruzie over kleine dingen, irritatie...

Grootste reden zegt men vrouw is omdat ik geregeld wordt opgeroepen voor men werk aangezien ik 's avonds permanentie heb.
In de week roepen ze me weinig op.
Meestal vrijdag- en/of zaterdagavond wel.

Terwijl ik dan werken ben, zit ze me dan constant te bellen/ smsen waar ik zit,wat ik doe,hoelang het gaat duren.
Dan laat ze weten dat op een bepaald uur de deur op slot gaat en ik dan maar op men werk moet blijven slapen.
We wonen in een huurhuis.

Voorbije weekend werd ik vrijdagavond opgeroepen om 22u30.
Ze zei direct tegen me dat de deur om 24u op slot gaat.
Ik kwam terug thuis aan om 24u30 en idd de deur op slot.
Nu wil ik niet de politie inschakelen omdat ze me niet binnenlaat of erger de deur instamp, want dat gaat dit enkel erger maken.
Zaterdag kon ik ook niet binnen...

Ik hou dit niet meer vol.
Wat kan ik hieraan doen en wat zijn men rechten?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 23 mei 2016 21:49

Wat wil zij zelf dan dat u zou doen?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 23 mei 2016 21:53

Of u nu aan het werken bent, of indien u het wereldrecord guinness vaten leegdrinken net heeft gebroken, u mag in uw huurhuis binnen, gezien u gedomicilieerd bent.

Als u natuurlijk toestaat dat uw vrouw de deur sluit en zelf niet bepaalde zaken wil forceren (sleutelmaker bellen, slot veranderen zodat u altijd binnenkan met sleutel, scheiden, ...), dan zal niks helpen.

U zal dus moeten kiezen, maar wij kunnen de keuze niet maken voor u. Uw rechten zijn om in uw woning te kunnen, er zijn veel manieren om dit te bereiken, maar nooit zal dit op een uiterst gemoedelijke manier lukken.

Reclame

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 mei 2016 09:10

Reservesleutel meenemen als u opgeroepen wordt?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 mei 2016 11:13

Reservesleutel meenemen als u opgeroepen wordt?
Bij veel sloten kan u niet binnen als binnen een andere sleutel op het slot zit. Maar zoals hierboven gezegd: topic starter heeft het recht om binnen te kunnen in de woning waar hij gedomicilieerd is. Als de deur op slot is, moet hij maar een slotenmaker bellen om binnen te kunnen. Hij kan op voorhand aan zijn vrouw laten weten dat, indien hij terugkomt van het werk, en hij niet binnen kan, een slotenmaker zal bellen om hem binnen te laten, en dit een aardige stuiver zal kosten.

Maar verder kunnen wij hier niet de huwelijksproblemen van de topic starter oplossen, natuurlijk. Topic starter zou kunnen overwegen een nine-to-five job te zoeken om dit soort situaties te vermijden? Zijn echtgenote heeft er blijkbaar problemen mee dat hij 's avonds en in de weekends opgeroepen wordt. Misschien verdenkt zij haar echtegenoot ervan overspel te plegen op de momenten dat hij weg is? Waarom anders die "controle"-telefoontjes en SMS-en? Anyway, deze laatste alinea is in principe off-topic. De vraag over binnen kunnen in de eigen woning is ruimschoots beantwoord, denk ik...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

drdre
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 mei 2016 13:28

@TomVD : Dat klopt wat je zegt...ze verdenkt me inderdaad van overspel.
En telkens stuur ik dan foto's van de plek waar ik bezig ben om ze te laten zien dat dit zeker niet het geval is.
Maar een mens wordt dat moe dat ziekelijk gecontroleer.

@Lanox : Had ik niet aan gedacht, is een goed idee tnx.

@asperger: Wat ik zelf zou willen doen is er een einde aan maken aan ons huwelijk want dit is niet meer gezond.
Wat me tegenhoud is men 2 kids... Zou ze niet kunnen/willen missen.

Mvg

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 mei 2016 13:35

Wel volledig off topic nu, maar stel jezelf de vraag of uw kinderen gelukkig zijn met de situatie tussen u en uw vrouw. Misschien lijden zij ook onder de situatie en zou het voor hen beter zijn als jullie uit elkaar gaan en in goede verstandhouding een co-ouderschapsregeling treffen? Misschien kan je je huwelijk redden door een nine to five job te nemen, zodat er geen redenen meer zijn om u van overspel te verdenken (wat mogelijk ook de oorzaak van die andere irritaties zou kunnen zijn)?

Anyway, het is aan u (en uw echtgenoot) om te bepalen hoe jullie willen verder gaan. Voor sommige koppels helpt relatieterapie. Misschien is dat een optie? Veel succes in ieder geval. Het belangrijkste is dat iedereen zo gelukkig mogelijk verder kan, uw kinderen, jijzelf en uw echtgenote. In welke vorm, daar kunnen wij weinig bij helpen, vrees ik...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

vv-ke
Berichten: 174

#8 , 01 jun 2016 15:20

off topic ze hebben ook van die sloten waar als je aan de andere kant de sleutel laat opzitten je toch nog altijd binnen kan.;.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”