Voorgeschoten betaling terugeisen na relatiebreuk

TPG
Topic Starter
Berichten: 2

Voorgeschoten betaling terugeisen na relatiebreuk

#1 , 24 nov 2015 10:27

Beste,

m'n relatie is onlangs afgelopen. M'n ex-partner en ikzelf waren (op mijn initiatief) reeds geruime tijd daarvoor ingeschreven voor een betalend evenement georganiseerd door een vereniging waar ik lid van ben. Dit evenement vond plaats nadat onze relatie reeds beëindigd was en ook de betaling daarvoor werd pas na onze breuk automatisch van m'n rekening afgetrokken. Aangezien wij geen koppel meer zijn, zijn wij dan ook niet meer naar dat evenement geweest. Ik zou nu graag willen dat zij mij het bedrag dat ik haar voorgeschoten/betaald heb, terugstort op m'n rekening.

Ik heb haar al meermaals vriendelijk gevraagd om dat bedrag te willen terugstorten, maar krijg geen reactie.

Wat kan ik doen zonder in verwenselijke praktijken zoals stalking te vervallen? Welke mogelijkheden heb ik daarvoor? Het bedrag op zich lijkt me te klein om daar zwaar juridisch voor te gaan procederen. Doch voor stappen waarbij de kost van het procederen op de tegenpartij verhaald kunnen worden, deins ik niet terug.

dank bij voorbaat voor uw reactie
mvg
TVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 nov 2015 11:02

Indien u nergens op papier hebt (door haar ondertekend) dat zij haar deel van het door u betaalde bedrag voor dat evenement zou terugbetalen, hebt u geen been om op te staan en kan u het best laten rusten. Dat uw relatie nu voorbij is, verandert helemaal niets aan de zaak. Ook het feit dat jullie niet gegaan zijn, dat het evenement na jullie relatiebreuk was, etc... maakt geen verschil.

U hebt van uw rekening toegangsgeld betaald voor twee personen voor een bepaald evenement. Niets had u belet om met iemand anders naar dat evenement te gaan, zou ik zo denken? Of waren het kaarten op naam?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

TPG
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 24 nov 2015 11:09

Dat had ik inderdaad kunnen doen, met iemand anders gaan. Maar dat leek me zo kort na de breuk geen goed idee. De kaarten waren niet op naam. Bedankt voor je reactie.

Reclame

basejumper
Berichten: 4631
Locatie: Diest

#4 , 25 nov 2015 22:01

Zijn moeilijke dossiertjes. U zou al moeten bewijzen dat de partner een formeel akkoord gaf voor de bestelling van het evenement. Als dat bewijs er niet is kan u niets terugvorderen. mondeling akkoord geeft u geen rechtsbasis<<<<<<<<<<;
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”