Gezinshereniging me chinese

fu2iosa
Topic Starter
Berichten: 6

Gezinshereniging me chinese

#1 , 19 okt 2014 13:32

hallo,

mijn vrouw en ik zijn getrouwd in mei. Wel in China.
Nu zouden we dus ook graag gezinshereniging aanvragen. (papieren onderweg naar ambassade in China)
Wij zijn echter nog geen twee jaar samen. Bestaat de kans erin dat ze onze applicatie afwijzen op basis hiervan ?
of slaat dit enkel op ongehuwden ? We staan dus uiteraard niet geregistreerd als gehuwd in belgie maar wel in China.
Ons huwelijk zouden we moeten registreren bij HAAR aankomst in Belgie.

Dank bij voorbaat :)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 21 okt 2014 11:07

“Art.9.Om langer dan de in artikel 6 bepaalde termijn(=3 maanden) in het Rijk te mogen verblijven, moet de vreemdeling die zich niet in een der in artikel 10 voorziene gevallen bevindt, daartoe gemachtigd worden door de Minister of zijn gemachtigde. Behoudens de in een internationaal verdrag, in een wet of in een koninklijk besluit bepaalde afwijkingen, moet deze machtiging door de vreemdeling aangevraagd worden bij de Belgische diplomatieke of consulaire post die bevoegd is voor zijn verblijfplaats of zijn plaats van oponthoud in het buitenland.”(15 DECEMBER 1980. - Wet betreffende de toegang tot het grondgebied, het verblijf, de vestiging en de verwijdering van vreemdelingen).

“Art.48.§ 1. Iedere Belg, of zijn wettelijke vertegenwoordiger, kan verzoeken dat een in een vreemd land opgemaakte akte van de burgerlijke stand die op hem betrekking heeft, wordt overgeschreven in de registers van de burgerlijke stand van de gemeente van zijn woonplaats of van zijn eerste vestiging bij de terugkeer op het grondgebied van het Rijk. Van deze overschrijving wordt melding gemaakt op de kant van de lopende registers, volgens de dagtekening van het feit waarop de akte betrekking heeft. Bij gebreke van een woonplaats of verblijfplaats in België, kan de overschrijving van een in het eerste lid bedoelde akte gebeuren in de registers van de burgerlijke stand van de gemeente van de laatste woonplaats in België van betrokkene of van een van zijn ascendenten, of van de gemeente van zijn geboorteplaats, of bij gebreke hiervan, in de registers van de burgerlijke stand van Brussel.§ 2. De procureur des Konings kan verzoeken dat een in een vreemd land opgemaakte akte van de burgerlijke stand betreffende een Belg, overeenkomstig § 1 wordt overgeschreven in de registers van de burgerlijke stand.”(Burgerlijk Wetboek).

“Art.12bis § 1. Kunnen de Belgische nationaliteit verkrijgen door een verklaring af te leggen overeenkomstig artikel 15 :...3° de vreemdeling die :a) de leeftijd van achttien jaar heeft bereikt; b) en vijf jaar wettelijk verblijf in België heeft; c) en het bewijs levert van de kennis van één van de drie landstalen; d) en gehuwd is met een Belg, indien de echtgenoten gedurende ten minste drie jaar in België hebben samengeleefd...e) en zijn maatschappelijke integratie bewijst”(28 JUNI 1984. - Wetboek van de Belgische nationaliteit).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

fu2iosa
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 23 okt 2014 14:29

“Art.48.§ 1. Iedere Belg, of zijn wettelijke vertegenwoordiger, kan verzoeken dat een in een vreemd land opgemaakte akte van de burgerlijke stand die op hem betrekking heeft, wordt overgeschreven in de registers van de burgerlijke stand van de gemeente van zijn woonplaats of van zijn eerste vestiging bij de terugkeer op het grondgebied van het Rijk. Van deze overschrijving wordt melding gemaakt op de kant van de lopende registers, volgens de dagtekening van het feit waarop de akte betrekking heeft. Bij gebreke van een woonplaats of verblijfplaats in België, kan de overschrijving van een in het eerste lid bedoelde akte gebeuren in de registers van de burgerlijke stand van de gemeente van de laatste woonplaats in België van betrokkene of van een van zijn ascendenten, of van de gemeente van zijn geboorteplaats, of bij gebreke hiervan, in de registers van de burgerlijke stand van Brussel.§ 2. De procureur des Konings kan verzoeken dat een in een vreemd land opgemaakte akte van de burgerlijke stand betreffende een Belg, overeenkomstig § 1 wordt overgeschreven in de registers van de burgerlijke stand.”(Burgerlijk Wetboek).
Dank u in eerste instantie voor het antwoord.

Mag ik daaruit begrijpen dat ik dit alleen kan doen ??

Ik ben namelijk tot in het stadhuis geweest om dit te doen. Daar kreeg ik als antwoord dat mijn vrouw en ik dit samen moeten doen.

Dus eerst visum D aanvragen dan pas inschrijven.

Zou het kunnen dat de beambte niet volledig op de hoogte was ? Of lees ik dit gewoon verkeerd ?

mvg

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”