Wijziging domicilie - eerste stap echtscheiding

Gast
Topic Starter

Wijziging domicilie - eerste stap echtscheiding

#1 , 28 feb 2006 22:01

Hey,

Graag jullie advies i.v.m. de volgende situatie :
Mijn echtgenote en ik wonen sinds juni vorig jaar apart omwille van huwelijksproblemen. We willen nu de eerste stappen zetten naar een definitieve scheiding met co-ouderschap. Wij bezitten samen een huis en hebben 2 kinderen. Ik blijf wonen in het "ouderlijk" huis. Tot nog toe is er nog niets officieel geregeld. Wij hebben beiden een full-time job.

Ik heb de volgende vragen :
1. Mijn echtgenote wil haar domicilie wijzigen naar haar woonst waar ze sinds juni vorig jaar verblijft.

=> Hoe doe je dit best ?
=> Welke instanties moeten hiervan op de hoogte gebracht worden voor de echtgenoot en voor de echtgenote ?

=> Heeft dit op zich gevolgen voor :
- mijn domicilie
- voor de brandpolis
- familiale verzekering
- hospitalisatieverzekering via mijn werk
- groepsverzekering via mijn werk
- mutualiteit
- hypotheek via het Vlaams Woningfonds
- Dienst voor Pensioenen
- mijn werk/haar werk
- nog iets anders ??

2. Welke instanties kunnen we aanspreken om via "bemiddeling" de echtscheiding te regelen ? Wat is de goedkoopste formule ? Wat is de beste formule ?

3. Wat zijn binnen het co-ouderschap de mogelijkheden wat betreft "kinderen ten laste" ?

4. Welke zijn de stappen die we zullen moeten volgen na de domiciliewijziging van mijn echtgenote om de rest van de procedure vlot te laten verlopen ?

Mijn grootste dank bij voorbaat !

Hansie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gast
Topic Starter

#2 , 15 mar 2006 18:54

als u geen moeilijkheden verwacht, lijkt mij de eenvoudigste (en allicht ook goedkoopste oplossing) = neem contact op met een notaris.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”