Trouwen met een niet EU burger

Esc
Topic Starter
Berichten: 3

Trouwen met een niet EU burger

#1 , 22 jul 2014 23:32

Graag had ik wat meer informatie gekregen over het trouwen met een Filipijnse vrouw die illegaal in België verblijft.

Ik heb begrepen dat trouwen met een illegaal mogelijk is maar dat er wel een onderzoek naar schijnhuwelijk kan gebeuren.
Na wat opzoek werk ben ik te weten gekomen dat zij de volgende documenten moet kunnen voorleggen in het gemeentehuis: geboorteakte, bewijs van identiteit, bewijs van nationaliteit, celibaatsattest, bewijs van inschrijving.
Is het voor haar mogelijk dat ze deze documenten hier kan verkrijgen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod
Berichten: 942

#2 , 23 jul 2014 06:15

Dat kan ze best aan haar ambassade gaan vragen!

Eén opmerking specifiek voor Filipijnse vrouwen, indien zij ooit getrouwd heeft geweest in de filipijnen (en ze doen dat snel ginder, ze zijn er véél katholieker dan hier!), dan zal ze nooit meer een celibaatsattest kunnen krijgen.
Echtscheiding in de Filipijnen is niet mogelijk (legaal niet toegelaten), het enige wat men kan doen is het huwelijk ontbinden op basis van op het ogenblik van het huwelijk psychologisch niet capabel te zijn geweest (ginder noemt men dit "annulment").
Een dure, langdurige procedure enkel mogelijk ginder ter plaatse!

Esc
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 23 jul 2014 13:34

Dank je, nee ze is nog nooit getrouwd geweest.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38607

#4 , 23 jul 2014 22:08

http://www.belgium.be/nl/familie/koppel ... orwaarden/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7212,d.bGQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Esc
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 24 jul 2014 16:23

Maar wat ik niet goed begrijp is: De gemeente kan geen huwelijk weigeren omdat iemand illegaal in het land verblijft maar je moet wel eerst alle documenten kunnen voorleggen zoals een bewijs van inschrijving, deze documenten heb je toch niet als je "zonder papieren" hier verblijft? Of begrijp ik dit nu verkeerd?

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”