Ex wil niet meer zelf communiceren ivm onze zoon

Inge2008
Berichten: 46

Re: Ex wil niet meer zelf communiceren ivm onze zoon

#16 , 26 okt 2016 15:45

Effe niet juridisch.... ik begrijp u probleem eigenlijk niet goed? Waarom wilt u perse communiceren met uw ex-man. Blijkbaar heeft hij om één of andere reden een gigantische hekel aan u en wil niets meer met u te maken hebben maar wel met zijn kind. Is het het nu echt waard om daar zoveel heisa rond te maken? Op deze manier LIJKT u juist een vrouw die jaloers is op de nieuwe partner van haar ex-man. Wie is er uiteindelijk het slachtoffer van als u als een gestreste mama door het huis stuift? Juist ja, uw kind. Doe gewoon wat u moet doen via mail en als zijn vriendin antwoord reageert u er gewoon niet op. Richt uw mail wel altijd aan uw ex-man zo kan u nooit beticht worden van onwil.... Geloof me mevrouw, u kan niemand verplichten te communiceren als hij dat niet wil. Is maar een advies en niet persoonlijk bedoeld.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
MAMA.S
Topic Starter
Berichten: 66
Juridisch actief: Nee

#17 , 26 okt 2016 16:15

Gaat wel over het juridische... Als ik handel op het antwoord die ik krijg van zijn vriendin, dan ga ik in de fout! Want ik heb geen fiat gekregen van de vader. Juridisch heb ik dan dus geen been om op te staan!

En heel veel veronderstellingen over een situatie waar u geen zicht op heeft... Ik stel deze vragen om juridisch geen fouten te maken.

Inge2008
Berichten: 46

#18 , 26 okt 2016 16:47

In uw posting van 21 oktober om 16u16 schrijft u dat uw ex u de roestemming geeft om met zijn nieuwe partner te communiceren, sterker nog, hij eist het bijna (hoewel eisen nooit goed is). Als uw ex u ooit zou betichten dat u hem niet op de hoogte brengt kan u deze mail altijd inbrengen. En voorts, hoe gaat u controleren wie uw mails beantwoord? Als zij nu eens antwoord en gewoon zijn naam eronder zet? Is maar een bedenking... ik bekijk het vanuit de situatie van een kind dat zijn ouders ziet en hoort ruziën om iets wat het niet waard is.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 26 okt 2016 17:01

In uw posting van 21 oktober om 16u16 schrijft u dat uw ex u de roestemming geeft om met zijn nieuwe partner te communiceren, sterker nog, hij eist het bijna (hoewel eisen nooit goed is). Als uw ex u ooit zou betichten dat u hem niet op de hoogte brengt kan u deze mail altijd inbrengen.
Maar de TS hoeft zichzelf niet zo in te dekken. Als haar ex als een volwassen persoon blijft communiceren over hun kind, los van het feit of hij nu al dan niet een hekel heeft aan de topic starter, is al die onzin niet nodig. Fout ligt hier in mijn ogen niet bij de topic starter. Zij heeft geen enkele relatie ten opzichte van de nieuwe vriendin van de vader, en moet hier ook helemaal niet mee overeenkomen als ze dit niet wil.
En voorts, hoe gaat u controleren wie uw mails beantwoord? Als zij nu eens antwoord en gewoon zijn naam eronder zet?
Dit kan je inderdaad niet controleren. Als de mail van de account van de vader komt en ondertekend door de vader, moet de topic starter er van uitgaan dat het de vader is die de mail geschreven heeft. Had ze ivm de schoolfoto's dus een mail gehad met "Ik zou deze foto's willen bestellen en stort zoveel euro op uw rekening. Ondertekend... naam van de vader" en die kwam van de account van de vader, dan had de topic starter die bestelling wel gewoon laten doorgaan, denk ik.
Ik bekijk het vanuit de situatie van een kind dat zijn ouders ziet en hoort ruziën om iets wat het niet waard is.
Inderdaad, maar om te ruzieën moet je met twee zijn. Ook om zo'n situatie op te lossen moet je met twee zijn. Als de topic starter zich nu "de verstandigste" wil tonen en de communicatie toch via de nieuwe vriending doet, brengt ze zichzelf juridisch gezien in een zwakkere positie. Zie ook het antwoord van Franciscus.

Stel dat de vader en zijn nieuwe vriendin serieuze ruzie krijgen en uit elkaar gaan, zonder dat de topic starter hier van weet, en die "nieuwe ex-vriending" van de vader blijft mails sturen met valse afspraken omtrent de kinderen, wat dan?

Best is dat de topic starter alle nodige communicatie gewoon via mail naar de vader blijft sturen (verzonden berichten bewaren als bewijs, moesten er ooit problemen zijn), en als het om vragen gaat, er steeds bij vermelden dat ze enkel rekening houdt met antwoorden van de vader zelf, niet van een derde partij. Dus mails in de zin van: "Beste papa, is het OK als ik ons kind inschrijf voor die of die activiteit? Laat het weten indien je bezwaren zou hebben. Als ik niets hoor van u persoonlijk, ga ik er van uit dat je akkoord gaat. Met vriendelijke groeten." Alle antwoorden van de vriendin kan je negeren. Als de vader zelf geen bezwaar maakt, schrijf je het kind in. Punt.

Vader moet ook een beetje volwassenheid aan de dag leggen in het belang van zijn eigen kind, als je het mij vraagt. Ik kan er inkomen dat je een hekel krijgt / hebt aan iemand, maar een basiscommunicatie via mail moet toch nog lukken, niet? Ik kan me niet voorstellen dat ik het niet meer zou kunnen opbrengen om bepaalde praktische zaken ivm de kinderen via mail af te handelen met de mama van mijn kinderen, moesten wij ooit uit elkaar gaan.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

MAMA.S
Topic Starter
Berichten: 66
Juridisch actief: Nee

#20 , 26 okt 2016 17:07

Als ze stuurt via zijn mailadres en zijn naam daaronder zet, is dat voor mij ok. Dan heb ik het bewijs die ik moet hebben. Het gaat over het juridisch aspect. Ik krijg de raad om mails van haar niet te aanvaarden. Dit kan zelfs tegen mij worden gebruikt.
Ik stel deze vragen dus om juridisch geen fouten te maken voor moest dat ooit nodig zijn.

Nogmaals... jij kent de situatie niet. Het kind wordt hier op geen enkele manier in betrokken en hoort en ziet ons nooit discussiëren.

Inge2008
Berichten: 46

#21 , 26 okt 2016 17:18

Quote ["Beste papa, is het OK als ik ons kind inschrijf voor die of die activiteit? Laat het weten indien je bezwaren zou hebben. Als ik niets hoor van u persoonlijk, ga ik er van uit dat je akkoord gaat. Met vriendelijke groeten." ]

Voila, I rest my case... als ze dit verstuurt, wat is dan het probleem. Waarom blijven drammen en mailen.... tegen een muur kan je praten tot je een ons weegt die zal niet terug praten. En als vader niet wil communiceren dan doet hij dat niet.
Ik heb nergens gezegd dat topic starter fouten maakt, ik zeg alleen dat je tegen onwil niets kan!

MAMA.S
Topic Starter
Berichten: 66
Juridisch actief: Nee

#22 , 26 okt 2016 17:26

Quote ["Beste papa, is het OK als ik ons kind inschrijf voor die of die activiteit? Laat het weten indien je bezwaren zou hebben. Als ik niets hoor van u persoonlijk, ga ik er van uit dat je akkoord gaat. Met vriendelijke groeten." ]

Voila, I rest my case... als ze dit verstuurt, wat is dan het probleem. Waarom blijven drammen en mailen.... tegen een muur kan je praten tot je een ons weegt die zal niet terug praten. En als vader niet wil communiceren dan doet hij dat niet.
Ik heb nergens gezegd dat topic starter fouten maakt, ik zeg alleen dat je tegen onwil niets kan!
Daarom dat ik dus dit topic hebt gestart. Om dergelijke raad en tips te krijgen. Merci :-)

tianneke
Berichten: 279

#23 , 28 okt 2016 11:24

Het is jammer, in het bijzonder voor het kind.
Maar u kan de vader niet veranderen... en ik begrijp heel goed hoe frustrerend dat is. Het enige wat u kan doen is uw gedrag veranderen en dan verandert de situatie mee. Probeer een weg te vinden die het minst stresserend is voor uw kind en u.

succes en sterkte

MAMA.S
Topic Starter
Berichten: 66
Juridisch actief: Nee

#24 , 28 okt 2016 13:19

Bedankt tianneke! We zoeken onze weg! ;)

sophie007
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#25 , 06 nov 2016 15:37

Hier ook dezelfde miserie, communicatie gebeurt via de ex zijn vriendin, en daar voel ik me ook compleet niet goed bij.

De vader kan niet zelf communiceren omdat het "emotioneel" nog te moeilijk zou liggen.
De vriendin neemt alle taken over en eist hiervoor respect en zelfs bezoeksrecht mocht hij komen te overlijden. Kan dit zomaar?

Als ik de communicatie van die vriendin helemaal kortsluit, weet ik een week lang niks over mijn kind.

Er werd ook op het vonnis vermeld dat er 1 maal per jaar communicatie moet zijn ifv het kind (toekomst,opvoeding,...) dit is nog sinds de scheiding (4 jaar) geen enkele keer door gegaan. Dit mits meerdere keer vraag van mijn zijde...

Is dit iets die op de rechtbank moet gecontroleerd worden? Of moet hiervoor familiebemiddeling ingeschakeld worden? Of staan we gewoon met de rug tegen de muur? Alvast een steun om te lezen dat het een herkenbaar verhaal is...

Adriana
Berichten: 396

#26 , 06 nov 2016 19:03

Sorry hoor, maar waarom MOET er per se gecommuniceerd worden in de week dat kind bij je ex is? Over welke dingen gaat het dan? Werk gewoon met een heen en weer schrijftje. Scheiden houdt nu eenmaal het risico in dat communicatie met ex moeilijk kan verlopen.

Terug naar “Echtscheiding”