Ex weigert de kinderen op te halen op de wisseldag na verhuis , kan dit zomaar ?

Wendy dries
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Ex weigert de kinderen op te halen op de wisseldag na verhuis , kan dit zomaar ?

#1 , 19 okt 2016 19:07

Mijn ex man en mijzelf hebben co- ouderschap , dit verloopt al 4 jaar vlekkeloos.
Ik haal de kinderen woensdagmiddag op, hij haalt ze op zondagmiddag af , zoals overeengekomen in onze EOT. Kinderen zijn bij hem gedomicilieerd en gaan ook in zijn woonplaats naar school . Ik woon op 15 min rijden van hun school en woonplaats en bracht hen zonder problemen altijd van en naar school.
Nu ga ik verhuizen , net over de grens , en 10 min verder rijden dan nu , en blijf zonder enig probleem mijn kinderen naar en van school brengen of halen , ook al is het een beetje verder.
Nu wilt mijn ex man de kinderen op zondag niet meer komen ophalen want ik heb beslist te verhuizen naar het buitenland ( 10min verder rijden dan vorige woonplaats) dus moet hij daarvoor niet opdraaien en moet ik ze dan ook maar terug brengen.
Kan hij dit zomaar eisen ? En onze EOT naast hem neerleggen zonder boe of bah ? Het gaat hier tenslotte over ocharme 10 min verder rijden en geen uur of meer.
Graag meer info , bedankt !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38669

#2 , 19 okt 2016 19:30

Klopt u wijzigt het vonnis /authentieke akte.
Uw ex hoeft daar niet mee akkoord te gaan. Ook al hebt u hem hopelijk wel in kennis gesteld.
Uw ex heeft nu extra kosten die niet voorzien zijn in de EOT en waar u hem nu mee opzadelt.
Stel voor de extra kosten voor u te nemen vb a rato van de kilometervergoeding gebruikt bij de overheid.

Wendy dries
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 okt 2016 20:28

Beste ,
Hij was al op de hoogte op de allereerste moment toen er sprake was om eventueel te gaan verhuizen en hij heeft hier nooit moeilijk over gedaan , integendeel !
Nu het definitief is krijgen we dit.
Soit, km vergoeding is op zich voor mij geen probleem om voor te stellen .
Moest hij toch blijven weigeren dan veronderstel ik dat onze EOT gerechtelijk moet gewijzigd worden zeker ?

Reclame

tianneke
Berichten: 279

#4 , 20 okt 2016 17:48

Uw ex kan hierover moeilijk blijven doen, maar in het belang van de kinderen zou hij redelijk kunnen zijn en tot een voor beide partijen goede oplossing kunnen komen.
Ik stel me een beetje vragen waarom er juist nu na al die jaren onenigheid komt over een toch kleine moeite om elke week 10 minuutjes verder te rijden... Is er iets onderliggend dat hem dwars zit?

Wendy dries
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 okt 2016 18:17

Geen idee wat het probleem kan zijn en waarom hem ni 10 min verder kan rijden ? Heeft zelf ook nieuwe relatie , heeft dat ermee te maken , geen idee .... Hoop idd in belang van de kinderen dat er een oplossing komt. Bedankt voor de feedback !

Franciscus
Berichten: 38669

#6 , 24 okt 2016 23:56

Hij was op de hoogte maar staat niet in het vonnis en een vonnis is tussen partijen wet.
En u wijzigt dat eenzijdig ...ook al gaat het maar over 10 km dan nog is dat uw verantwoordelijk.
Maar waarom hij zo reageert als vroeger alles ok was in idd mogelijk vreemd en een reactie op iets anders.
Het eerste wat u moet doen is het (trachten) uit te praten.
Dan best schriftelijk zo dat er bewijzen zijn. Mail is voldoende of een opgenomen telefoongesprek - hou het wel zakelijk en to the point.
Dan zal het best eerst via bemiddelingskamer van de familierechtbank zijn.

Wendy dries
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 okt 2016 10:21

Ondertussen heb ik vernomen dat hij komende zondag de kinderen wel komt ophalen ( eerste keer op nieuw adres )
Zijn nieuwe relatie deed blijkbaar eerst moeilijk , zij snapt het niet goed dat wij nog steeds goed overweg kunnen met elkaar en al helemaal niet dat verjaardagsfeestjes en vormsels allemaal samen is met beide families. Wat alleen maar in het belang is Vnd kinderen ! Soit, was dus tussen hen een meningsverschil waardoor mijn ex man effe niet goed wist waar hij het beste aan ging doen .
Nogmaals bedankt aan iedereen voor jullie feedback !

Franciscus
Berichten: 38669

#8 , 25 okt 2016 13:28

Maak er dan ook geen punt van en stel u constructief op.
Geven en nemen dus.

Terug naar “Echtscheiding”